DVD speler wordt niet gelezen....

FD

DVD speler wordt niet gelezen....
De dvd speler in mijn pc wordt niet meer gelezen. Als ik er een CD in
doe en ik klik in verkenner de speler aan, dan krijg ik een po-up
schermpje met de melding "deze lege schijf voorbereiden". Vista wil de
schijf dus formateren of zo.
Als ik er een lege schrijf in doe, kan ik wel op de lege schijf
branden. Ga ik daarna weer in verkenner kijken, dan krijg ik weer
dezelfde pop-up.
iemand een idee?

Re: DVD speler wordt niet gelezen....
FD schreef op 18-5-2008 22:06:
> [...]
> Ga ik daarna weer in verkenner kijken, dan krijg ik weer dezelfde pop-up.

Als verwijderen uit Apparaatbeheer ('installatie ongedaan maken') en
daarna opnieuw laten installeren niet helpt, dan is mijn idee: het ding
is gewoon stuk :-(

Edward

Re: DVD speler wordt niet gelezen....

"FD" <FD@nospam.net> schreef in bericht
> [...]
> en ik klik in verkenner de speler aan, dan krijg ik een po-up schermpje
> met de melding "deze lege schijf voorbereiden". Vista wil de schijf dus

en als je er een DVD in doet?

JohnH

"karelV" wrote:

> Als verwijderen uit Apparaatbeheer ('installatie ongedaan maken') en
> daarna opnieuw laten installeren niet helpt, dan is mijn idee: het ding
> is gewoon stuk :-(

Ik heb het zelfde probleem. Het is waarschijnlijk ontstaan nadat een
brandproces niet juist is afgesloten. Als een schijf (CD of DVD) in de drive
is ingevoerd krijg je de pop-up om de schijf te formateren. Als je eerst de
lege drive opvraagt wordt gevraagt om een schijf te plaatsen waarna die wel
juist gelezen wordt. Alle overige toepassingen die de drive moeten gebruiken
kennen verder geen probleem. Dit doet zich alleen voor in verkenner.
Overigens wordt in het scherm links (navigatie deel) de eerst gelezen
indeling vastgehouden als er een nieuwe schijf geplaatst wordt. In het
rechter deel worden de nieuwe gegevens wel weergegeven. Links wordt gedaan
alsof alle mappen er nog steeds zijn.
FD

Re: DVD speler wordt niet gelezen....
JohnH drukte met precisie uit :

> [...]
> indeling vastgehouden als er een nieuwe schijf geplaatst wordt. In het
> rechter deel worden de nieuwe gegevens wel weergegeven. Links wordt gedaan

Er is idd de laatste keer het brandproces niet goed afgesloten.
Ik heb het apparaat al verwijderd etc en krijg nu de melding dat het
apparaat niet getsart kan worden.
Vrees toch dat ie stuk is, en dat na 2 maanden....

FD schreef op 19-5-2008 21:24:

> Ik heb het apparaat al verwijderd etc en krijg nu de melding dat het
> apparaat niet getsart kan worden.
> Vrees toch dat ie stuk is, en dat na 2 maanden....

Hoe staat hij in Apparaatbeheer? Foutsymbool? Zo ja, probeer dit:

Ga naar Start, Typ in het Zoekvenster regedit
en rechtsklik bovenaan op regedit.exe, 'uitvoeren als administrator'

Blader naar: HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/
Klik op de sleutel: {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
[Pas op: er staan een heleboel sleutels met bijna dezelfde naam!]
Verwijder daarvan de tekenreeksen met de namen: UpperFilters en
LowerFilters (indien aanwezig).
(Markeer een tekenreeks, kies uit het rolmenu Bewerken de optie
Verwijderen en
bevestig als daarom wordt gevraagd met Ja).
Sluit de register editor en start de computer opnieuw op.

FD

Re: DVD speler wordt niet gelezen....
karelV beweerde :

> [...]
> en
> bevestig als daarom wordt gevraagd met Ja).
> Sluit de register editor en start de computer opnieuw op.

Hij doet t weer!!

top