WMA zonder Mediaplayer?

Huib

WMA zonder Mediaplayer?
Hallo,

Op mijn ME kon ik geluid opnemen en dan gewoon laten afspelen.

Bij Vista zijn de mogelijkheden voor de geluidsrecorder veel minder doch wat
storend is, is dat bij het afspelen de Windows Mediaplayer gestart wordt wat
nu niet de bedoeling is.

Wat doe ik verkeerd of zijn er andere mogelijkheden?

Groeten
Huib

Edward

Re: WMA zonder Mediaplayer?

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> wordt wat nu niet de bedoeling is.
>
> Wat doe ik verkeerd of zijn er andere mogelijkheden?

1. Probeer Audacity (free) voor opnemen.

2. Configuratie scherm>Automatisch afspelen

> [...]

> wordt wat nu niet de bedoeling is.
>
> Wat doe ik verkeerd of zijn er andere mogelijkheden?

Lees ook dit:
Select sound from the control panel (=conf.scherm).
Select the recording tab.
Right click on the background of the tab and choose "show disabled
devices."
Right click on Wave Out Mix (Stereo Mix) and click enable.
Now it should work the same way as Wave Out Mix in Windows XP,
allowing you to record any sound your computer makes.

Huib

Re: WMA zonder Mediaplayer?

"Edward" <edward@email.com> schreef in bericht

> [...]

> Now it should work the same way as Wave Out Mix in Windows XP,
> allowing you to record any sound your computer makes.

Dit voorstel interesseert me het meest doch ik kan de link niet leggen naar
mijn Vista Home Premium (NL)

> "Edward" <edward@email.com> schreef in bericht

>>> Huib

> Dit voorstel interesseert me het meest doch ik kan de link niet leggen
> naar
> mijn Vista Home Premium (NL)
>
> Groeten
> Huib

hoe bedoel je dat - link leggen?
Configuratiescherm>Geluid>Opnemen etc. zoals boven beschreven

> "Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> hoe bedoel je dat - link leggen?
> Configuratiescherm>Geluid>Opnemen etc. zoals boven beschreven

hallo,
Ik ben al een stap verder...
De "Wave Out Mix" is nu zichtbaar en als hij ingeschakeld is gebeurd er
niets via de aansloten microfoon of ingebouwde.
Zelfs als het zou werken zie ik hier de meerwaarde niet van in: ik kan
inspreken via de ingebouwe microfoon van mijn laptop en als ik bv Skype
werkt alles prima, microfoon & luidsprekers.
Mijn punt was meer als ik een geluid opgenomen heb dan wil ik dit terug
kunnen horen doch zonder via die Media player te moeten gaan...zoals ik
gewoon was in ME.

Groeten
Hubert

Re: WMA zonder Mediaplayer?
Huib schreef op 21-4-2008 10:44:

> Mijn punt was meer als ik een geluid opgenomen heb dan wil ik dit terug
> kunnen horen doch zonder via die Media player te moeten gaan...zoals ik
> gewoon was in ME.

Dan zal je .wma bestanden moeten koppelen aan een ßndere player.
Aanbevolen: Media Player Classic en VLC Media Player. Beide freeware.