SP1 - vraagjes

Huib

SP1 - vraagjes
Hallo,

Wie SP1 niet heeft krijgt hij dan dezelfde updates als de diegenen die wel
SP1 hebben?

Ik heb nu SP1en een herstel DVD van de intiële installatie: moet ik er nu
ééntje opnieuw maken (maar ik dacht dat ik er maar één DVD kon maken)?

Moet ik nu tevens een recory back-nemen (ook gebeurd bij de eerste maal op
mijn H-partitie)?

Wat na een volledig herstel : ik veronderstel dat enkel SP1 gedownload
wordt?

Is het zinvol zich eventueel een DVD aan te schaffen (ik zou niet weten
hoe)?

Groeten
Huib

Jawade

Re: SP1 - vraagjes
In article <4809ec23$0$2941$ba620e4c@news.skynet.be>, Huib <anonymous@discussions.microsoft.com>
says...
> Hallo,
>
> Wie SP1 niet heeft krijgt hij dan dezelfde updates als de diegenen die wel
> SP1 hebben?

In principe wel, al zal de installatie per PC verschillen.

> Ik heb nu SP1en een herstel DVD van de intiële installatie: moet ik er nu
> ééntje opnieuw maken (maar ik dacht dat ik er maar één DVD kon maken)?

Zet SP! op een CD/DVD, dan kun je alles evt. vernieuwen.

> Moet ik nu tevens een recory back-nemen (ook gebeurd bij de eerste maal op
> mijn H-partitie)?

Volgens mij niet.

> Wat na een volledig herstel : ik veronderstel dat enkel SP1 gedownload
> wordt?

Ja, maar je kunt hem ook op een schijfje zetten.

> Is het zinvol zich eventueel een DVD aan te schaffen (ik zou niet weten
> hoe)?

Bedoel je een Vista-DVD of SP1-DVD?

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Weer update BackUp-prog.
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.fortunecity.com/
~PC-freak©~

Re: SP1 - vraagjes
Op Sat, 19 Apr 2008 15:15:15 +0200, schreef Jawade
<Henk_Jawade@hotmail.com> het volgende.

>In article <4809ec23$0$2941$ba620e4c@news.skynet.be>, Huib <anonymous@discussions.microsoft.com>
>says...

>In principe wel, al zal de installatie per PC verschillen.

Ik denk het juist niet, misschien hooguit de update's _tot_ SP1.
Bij XP is dat ook zo, eerst een servicepack anders krijg je geen
update's meer. Veel update's zijn namelijk afhankelijk van de
aanwezigheid van een SP.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Jawade

Re: SP1 - vraagjes
In article <ddsj04hm3f9lb57c57363kik6cv7mdvvjc@4ax.com>, ~PC-freak©~ <pcfreak@werktniet.invalid>
says...
> [...]

> Bij XP is dat ook zo, eerst een servicepack anders krijg je geen
> update's meer. Veel update's zijn namelijk afhankelijk van de

Oh, ik las: Krijgt die dezelfde update als hij SP1 haalt?

Inderdaad, nee dus, al zullen verschillende beveiligingsupdates
naarna nog wel te halen zijn.

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
news:MPG.22740ecabc8384b989859@news.microsoft.com. ..
> [...]

Zet SP! op een CD/DVD, dan kun je alles evt. vernieuwen.

> Moet ik nu tevens een recory back-nemen (ook gebeurd bij de eerste maal op

Volgens mij niet.

> [...]

Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, DiskEdit (+Linux), POP3lezer,
DOS-Filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Ik bedoelde een SP1-DVD.
Ik veronderstel dat na een herintallatie van de originele DVD of recovery
disk men eerst die DVD SP1 kan gebruiken (of dwonloaden van het internet).
Juist hoe kan ik zo een SP1-DVD maken?
Groeten
Huib

Re: SP1 - vraagjes
Huib schreef op 19-4-2008 14:57:
> [...]
> wordt?
>
> Is het zinvol zich eventueel een DVD aan te schaffen (ik zou niet weten

Een DVD-iso van SP1 kun je hier downloaden en branden op DVD:
http://www.microsoft.com/downloads/d...5-83960458e2ec

Véél handiger is het om *nu* een Image te maken van je huidige
configuratie. Die is goed en betrouwbaar. In het geval van een
calamiteit kun je die Image terugzetten zodat je exact de situatie van
vandaag terug hebt.
En ja, dan zul je toch 3rd party software moeten gaan gebruiken ;-)
Acronis True Image is momenteel het meest populair voor Vista.

~PC-freak©~

Re: SP1 - vraagjes
Op Sat, 19 Apr 2008 16:34:19 +0200, schreef Jawade
<Henk_Jawade@hotmail.com> het volgende.

>Oh, ik las: Krijgt die dezelfde update als hij SP1 haalt?

Daar heb ik ook wel eens last van, ik bedoel dat wat mijn ogen zien niet
goed door mijn grijze massa geïnterpreteerd wordt, helaas zijn dat soort
geheugenlatjes nog niet te vervangen ;-)

>Inderdaad, nee dus, al zullen verschillende beveiligingsupdates
>naarna nog wel te halen zijn.

Misschien een paar, maar het stopt al heel snel omdat die SP daarvoor
nodig is.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Huib

Re: SP1 - vraagjes

news:3b947$480a0ed9$5353d4bc$21376@cache100.multik abel.net...

> [...]
> En ja, dan zul je toch 3rd party software moeten gaan gebruiken ;-)
> Acronis True Image is momenteel het meest populair voor Vista.

Bedankt KarelV
Misschien moet ik toch eens gaan denken aan die "Image"-SW.
Ik dacht dat het enkel kon op de Ultimate versie , doch blijkbaar ook via
3rd party software.
Nog een vraagje:
Ik las bij het branden van de SP1/DVD dat men moet zien eerst Vista te
"activeren" en pas daarna SP1 te installeren daar anders SP1 niet meer
verwijderd kan worden.
Wat wordt hier bedoeld met activeren: ik denk gewoon opstarten (dus niet
Vista & SP1 laden na elkaar)?
Groeten
Huib

Re: SP1 - vraagjes
Huib schreef op 19-4-2008 21:56:

> [...]
> verwijderd kan worden.
> Wat wordt hier bedoeld met activeren: ik denk gewoon opstarten (dus niet

Als je Vista schoon installeert moet je toch 1. de product key invoeren
en 2. daarna Vista binnen 30 dagen activeren. Dat zullen ze wel bedoelen.

Andre

Re: SP1 - vraagjes
Op Sat, 19 Apr 2008 16:42:24 +0200, schreef:

> [...]
>disk men eerst die DVD SP1 kan gebruiken (of dwonloaden van het internet).

ik had SP1 al geinstalleerd,
maar heb deze week een volgende dvd gedownload, ( a.b.cd.image )

"Dit is de officiële Microsoft Windows Vista X64 met SP1 geïntegreerd.
Het is een ISO bestand van MSDN"

en een volledig nieuwe installatie gedaan met mijn originele Key.
werkte prima,
en heb dan geen overtollige overblijfselen van al die updates.

Dit is IMHO, volledig legaal .
--
Groetjes
Andre