'Zoeken' weg

Jan Verheijen

'Zoeken' weg
Sinds de installatie van SP1 ben ik uit het Menu Start de optie 'Zoeken'
kwijt.
Ik kan natuurlijjk wel zoeken via het Zoekvak helemaal onderaan, maar via de
optie 'Zoeken' kwam ik op een plaats terecht waar ik andere
zoekmogelijkheden had.

In WindowsHelp zit een item: 'Een bestand of map zoeken'.
Hierin wordt genoemd: 'Een bestand of map zoeken via de map Zoeken'.
Hier staat een link 'Klik hier om Zoeken te openen'. Deze link brengt me
waar voorheen de optie 'Zoeken' uit het Menu Start me naar toebracht.
Dus de door mij bedoelde mogelijkheid is nog wel in het systeem aanwezig.
Hierboven werd gesproken over de 'map Zoeken'. Waar moet deze map te vinden
zijn? Is hiermee bedoeld: 'Searches' in C:\Users\ ?

Is het mogelijk om in het Menu Start de keuzemogelijkheid 'Zoeken' weer
terug te krijgen?

Jeevee

Re: 'Zoeken' weg
Jan Verheijen schreef op 19-4-2008 9:55:
> [...]
> vinden zijn? Is hiermee bedoeld: 'Searches' in C:\Users\ ?
>
> Is het mogelijk om in het Menu Start de keuzemogelijkheid 'Zoeken' weer

Dat is geen 'fout', maar het gevolg van een juridisch conflict tussen MS
en Google. Maar niet getreurd, zoeken is weer terug te toveren:

Within REGEDIT, navigate to

HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\find

.... rename or delete the REG_SZ: 'LegacyDisable' value.

Right clicking on the Start button or any other folder will now offer
the 'Search' context-menu option.

Jan Verheijen

Re: 'Zoeken' weg

news:2d0c6$4809ac75$5353d4bc$5990@cache110.multika bel.net...

> [...]
>
> ... rename or delete the REG_SZ: 'LegacyDisable' value.
>
> Right clicking on the Start button or any other folder will now offer

Dit geeft inderdaad het Zoekscherm dat ik bedoelde.
Bedankt voor je reactie.

Jeevee

Mark Veldhuis

Re: 'Zoeken' weg
After serious thinking karelV wrote :
> Dat is geen 'fout', maar het gevolg van een juridisch conflict tussen MS en
> Google. Maar niet getreurd, zoeken is weer terug te toveren:

Daarnaast is hetzelfde scherm ook nog steeds op te roepem via de
Windowstoets ("toets met het Windows-logo"+ + F.

Mark Veldhuis.

Jan Verheijen

Re: 'Zoeken' weg

"Mark Veldhuis" <me@privacy.net> schreef in bericht

> Daarnaast is hetzelfde scherm ook nog steeds op te roepem via de
> Windowstoets ("toets met het Windows-logo"+ + F.

> [...]

Geweldig zo'n forum waarin velen meedenken!

Bedankt voor je reactie, Mark

M.vr.gr. Jeevee

Jan Besar

Re: 'Zoeken' weg
Op Sat, 19 Apr 2008 17:33:00 +0200, "Jan Verheijen"
<jmm.verheijen@planet.nl> schreef:

>"Mark Veldhuis" <me@privacy.net> schreef in bericht

>Geweldig zo'n forum waarin velen meedenken!
>
>Bedankt voor je reactie, Mark
>
>M.vr.gr. Jeevee

Nu nog even forum vervangen door Nieuwsgroep en dan ben je helemaal
bij!

--

*Time flies like an arrow*
*Fruit flies like a banana*