Pictogram

Jan Verheijen

Pictogram
Op het bureaublad heb ik een snelkoppeling staan naar de website van de
Postbank.
Aan de snelkoppeling heb ik een pictogram toegewezen.
Steeds weer, na korte tijd, is het pictogram weg en vervangen door het
pictogram van Internet Explorer: een soort letter e.
Kijk ik bij 'Eigenschappen' van de snelkoppeling, dan zie ik het pictogram
wel staan.
Dus alleen de weergave op het bureaublad wordt verstoord.
Het probleem is niet gelegen in het pictogrambestand, want bij andere
snelkoppelingen blijft dit pictogram wel 'plakken'.
Is hier een oplossing voor?

Jeevee

Edward

Re: Pictogram

"Jan Verheijen" <jmm.verheijen@planet.nl> schreef in bericht
> [...]
> Het probleem is niet gelegen in het pictogrambestand, want bij andere
> snelkoppelingen blijft dit pictogram wel 'plakken'.

eigenschappen>alleen lezen?

Re: Pictogram
Edward schreef op 19-4-2008 10:24:

> "Jan Verheijen" <jmm.verheijen@planet.nl> schreef in bericht

> eigenschappen>alleen lezen?

En/of met Ctrl+Scrollwieltje pictogrammen iets groter maken

Jan Verheijen

Re: Pictogram

news:1cc84$4809afec$5353d4bc$15562@cache120.multik abel.net...

> En/of met Ctrl+Scrollwieltje pictogrammen iets groter maken

Ctrl+Scrollwieltje werkt o.a. wel in een scherm van IE, maar, bij mij
althans, niet op het bureaublad.

Jeevee

Re: Pictogram
Jan Verheijen schreef op 19-4-2008 17:35:

> Ctrl+Scrollwieltje werkt o.a. wel in een scherm van IE, maar, bij mij
> althans, niet op het bureaublad.
>
> Jeevee

Huh, ... , dat zou wel moeten.

Jan Verheijen

Re: Pictogram

news:9b8ee$480a1a9c$5353d4bc$12254@cache110.multik abel.net...

> Huh, ... , dat zou wel moeten.

Inderdaad Huh, .......
Onbegrijpelijk! Nu werkt Ctrl+Scroll wel!!
Maar het geeft geen verandering aan de weergave van het pictogram in de
snelkoppeling.

Jeevee

Re: Pictogram
Jan Verheijen schreef op 19-4-2008 19:03:

> Inderdaad Huh, .......
> Onbegrijpelijk! Nu werkt Ctrl+Scroll wel!!
> Maar het geeft geen verandering aan de weergave van het pictogram in de
> snelkoppeling.

Ik vergiste me: *kleiner* maken zou kunnen helpen.

Wat safer werkt is deze werkwijze:
Maak een nieuwe snelkoppeling op het bureaublad met als doel:
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" http://www.postbank.nl
Dan van deze snelkoppeling het pictogram wijzigen in het Postbank-pictogram.
Als je dat pictogram niet 'los' hebt staan, is dat zo wel te pakken krijgen:
- Start IE , ga naar extra - beveiliging - haal tijdelijk vinkje weg
voor 'beveiligde modus inschakelen'
- IE opnieuw opstarten (die piept nu wel ... ), ga naar postbank.nl .
Als in de adresbalk het leeuwtje komt, kun je dat pictogram uit de
tijdelijk internetbestanden opvissen (kopieren - en ergens plakken).
Naam: favicon.ico
- vinkje van beveiligde modus weer terugzetten!

Jan Verheijen

Re: Pictogram

news:7991d$480a6786$5353d4bc$20313@cache100.multik abel.net...

> [...]
> favicon.ico
> - vinkje van beveiligde modus weer terugzetten!

Deze oplossing werkt!
Deze snelkoppeling heeft een heel andere structuur. Bij eigenschappen vind
je andere tabbladen en o.a. de regel 'Beginnen in: '.
Ik had al een los pictogram van de Postbank. Ben toch even gaan zoeken. Vond
in eerste instantie een favicon.ico met een verkeerd 'plaatje'. Ben toen
handmatig gaan zoeken in tijdelijke internetbestanden en vond
favicon[7].ico. Dit was een Postbank-pictogram.
Wederom hartelijk dank voor de hulpvaardigheid.

Jeevee