SP1 niet voor HP-gebruikers?

Huib

SP1 niet voor HP-gebruikers?
Dag forum,
Ik ben een van de weinig die SP1 nog niet binnen krijg (laptop HP Pavillion
DV9285ea)
Op advies van KarelV, waarvoor dank het volgende gecontroleerd:
Dit allemaal gecheckt?
http://support.microsoft.com/?kbid=948343

Ik ontdekte een probleem met Conexant HD audio Chdart.sys....de versie
4.32.0.0 en
lager zou problemen geven als ik het goed voor heb?
Ik heb versie 4.8.00 en 4.10.10, drivers op de site gaven enkel 4.15...
De optie van Vista geinstalleerd en dan was in apparatenbeheer een versie
4.33.1.60 zichtbaar doch aan die files Chdart.sys was niets gewijzigd.
Ik heb ze zelfs verwijderd, de geluidskaart werkte nog doch de SP1 kwam nog
altijd niet.

Ik heb HP gecontacteerd doch veel hulp kreeg ik er niet , wisten niets van
het probleem en die drivers story was hun ook onbekend.

KarelV kwam terug met info (proficiat, karelV)
Er zijn er meer met dit probleem ..... Ik kwam iets interssants tegen
van ene cursedZeroX in
http://forum.notebookreview.com/show...=230627&page=7
Zijn idee valt te proberen .....

Het is me nog heel duidelijk en ik ben nog niet zeker wat ik ga doen ...wie
heeft hier nog ervaring mee?

Groeten
Huib

Re: SP1 niet voor HP-gebruikers?
Huib schreef op 18-4-2008 23:05:

> Het is me nog heel duidelijk en ik ben nog niet zeker wat ik ga doen
> ...wie heeft hier nog ervaring mee?

Huib, maak een Image en klooi zoveel je wilt met die drivers. Als de
boel in de prak draait zet je die Image weer terug. Niets te verliezen :-)

Pierre Melser

Huib wrote:
> [...]
> Zijn idee valt te proberen .....
>
> Het is me nog heel duidelijk en ik ben nog niet zeker wat ik ga doen

ach, ik heb geen hp maar heb ook op mijn vista ultimate nog niets gezien van
een sp1; zal wel eens komen neem ik aan...

pierre

JohnnyT

"Pierre Melser" wrote:

> ach, ik heb geen hp maar heb ook op mijn vista ultimate nog niets gezien van
> een sp1; zal wel eens komen neem ik aan...
>
> pierre

Precies pierre ook ik heb hem nog niet gezien op mijn ultimate.
geduld is een schone pc zullen we maar zeggen.:-)
en als hij niet komt dan maar niet.

news:ea140$480915d8$5353d4bc$7787@cache120.multika bel.net...

> Huib, maak een Image en klooi zoveel je wilt met die drivers. Als de boel
> in de prak draait zet je die Image weer terug. Niets te verliezen :-)

> karelV

Dag Karel,
Een Image kan ik niet maken daar ik Premium heb.
Verder kan het voorgestelde niet uitvoeren daar ik chdart32.sys niet heb op
mijn systeem.
Gechat met HP doch leverde niets op, ze stelden dan maar voor om de
Realtek -driver te installeren:
ftp://152.104.238.19/pc/audio/Vista_R190.exe
Wat denk jij, maakt dit enige kans?

Dan stelden ze voor om SP1 te downloaden van :
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=nl
Ik heb geantwoord dat ik een zuivere oplossing wou van HP ...doch daar bleef
het bij, ze was duidelijk niet op de hoogte..
Wat is uw vizie hierover?

Ik heb nu het probleem via e-mail aangekaart bij de klantenondersteuning HP
(ik heb hiermee positieve ervaringen).
Ik hou het forum op de hoogte van wat er officieel van HP voorgesteld wordt
..

Groeten
Huib

Mark Veldhuis

Huib wrote :
> Dag Karel,
> Een Image kan ik niet maken daar ik Premium heb.

Acronis True Image is niet duur, en er is een volledig werkende
trial-versie van te downloaden.
Ik heb zelf Vista Ultimate, maar ik vind True Image toch lekkerder
werken dan de in Ultimate aanwezige back-up functie.

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]

> HP (ik heb hiermee positieve ervaringen).
> Ik hou het forum op de hoogte van wat er officieel van HP voorgesteld

hallo,
Eurkea, SP1 kunnen downloaden.
Vooral dank aan KarelV en tevens aan anderen: ik heb er ingeloofd dat het
moet lukken zeker als de meesten het kunnen binnen nemen , dan is er iets
fout.
Ik heb die CHRDT32 dan toch gevonden (de zoekfunctie werkte blijkbaar niet
onder C:\windows\system32\drivers
Daar de CHRDT32 hernoemd naar CHDART en ja SP1 werd aangeboden en
ondertussen feiloos geinstalleerd.

PS: SP1 werd nogmaals aangeboden doch nu niet aangevinkt natuurlijk doch de
installatie is zeker gelukt.
Ik voel me nu toch veiliger om de latere updates te ontvangen.
Hier is dus duidelijk sprake van een communicatie fout tussen HP & Microsoft
(benieuwd wat het verhaal van HP zal zijn).

Aan al diegenen die SP1 nog niet aangeboden gekregen hebben geeft ik de raad
om de adviezen van KarelV te volgen (zie bij mijn startmail).

Groeten
Huib

RansUil

Re: SP1 niet voor HP-gebruikers?
In article <A815780C-2752-4EB5-9DAA-6787490279A4@microsoft.com>, JohnnyT@discussions.microsoft.com says...

> Precies pierre ook ik heb hem nog niet gezien op mijn ultimate.
> geduld is een schone pc zullen we maar zeggen.:-)
> en als hij niet komt dan maar niet.

Dat zou niet best zijn. En als je Windows Update start?

gr r
Pierre Melser

RansUil wrote:
> In article <A815780C-2752-4EB5-9DAA-6787490279A4@microsoft.com>,
> JohnnyT@discussions.microsoft.com says...

> Dat zou niet best zijn. En als je Windows Update start?
>
> gr r

die staat op automatisch en die haalt altijd wel zijn updates op...

pierre
Pierre Melser

Huib wrote:
> [...]

> Aan al diegenen die SP1 nog niet aangeboden gekregen hebben geeft ik
> de raad om de adviezen van KarelV te volgen (zie bij mijn startmail).

ik heb het draadje n8iet gevolgd...kun je in het kort aangeven wat er dan
gedaan moet worden..?

pierre