Beschadigd rundll32.exe

Iris

Beschadigd rundll32.exe
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een tijdje geleden een trojan gehad in
rundll32.exe, en deze met succes verwijderd, maar ik denk dat het bestand nu
beschadigd is. Ik heb namelijk per ongeluk mijn Prullenbak icoon verwijderd
en als ik deze weer wil terugzetten moet ik de bureaubladpictogrammen
wijzigen. Als ik dit wil openen krijg ik echter de melding: Kan geen toegang
tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen
toegangsmachtigingen voor het item. Nu weet ik zeker dat ik die wel heb en na
gezocht te hebben op de Windows site kwam ik op een pagina die hetzelfde
probleem omschreef, maar dan voor Windows XP. Er stond dat het bestand
opnieuw gekopieerd moet worden vanaf de Windows cd. Nu neem ik aan dat dit
voor Vista net zo geld, maar ik heb geen Vista cd, want ik heb mijn pc
geinstalleerd gekocht. Waar haal ik nu een onbeschadigd rundll32 bestand
vandaan?

Met vriendelijke groet,

Iris.
Ko

Re: Beschadigd rundll32.exe
"Iris" <Iris@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> voor Vista net zo geld, maar ik heb geen Vista cd, want ik heb mijn pc
> geinstalleerd gekocht. Waar haal ik nu een onbeschadigd rundll32 bestand

In een cmd prompt als administrator uitvoeren "SFC /scannow" (zonder de
aanhalingstekens).
Ko

Edward

> [...]

> Hallo,
> ..................voor Vista net zo geld, maar ik heb geen Vista cd, want

dat is vreemd, een Vista-CD behoort bij ALLE legale Vista PC's meegeleverd
te worden. Zo niet dan aanvragen bij de fabrikant. (Packard Bell bijv. heeft
er een handje van om ze te vergeten). Gauw de helpdesk bellen dus.

Ko

Re: Beschadigd rundll32.exe
"Edward" <edward@email.com> schreef in bericht

> [...]

> te worden. Zo niet dan aanvragen bij de fabrikant. (Packard Bell bijv.
> heeft er een handje van om ze te vergeten). Gauw de helpdesk bellen dus.

Helemaal niet de grote leveranciers leveren alleen een pre-install versie
met een recovery partitie, daar moet je zelf een recovery DVD mee maken.

Is al veel langer zo.

Ko

Iris

Re: Beschadigd rundll32.exe

"Ko" wrote:

> [...]

> met een recovery partitie, daar moet je zelf een recovery DVD mee maken.

Mijn pc komt gewoon legaal bij BCC vandaan. Ik heb inderdaad een recovery
partitie. Hoe maak ik daar een recovery DVD mee dan?

Alvast bedankt,

Iris.
Edward

Re: Beschadigd rundll32.exe

"Ko" <ko@nospam.com> schreef in bericht
> "Edward" <edward@email.com> schreef in bericht

> Helemaal niet de grote leveranciers leveren alleen een pre-install versie
> met een recovery partitie, daar moet je zelf een recovery DVD mee maken.

dat bedoel ik....

pooh bear

> [...]

> met een recovery partitie, daar moet je zelf een recovery DVD mee maken.

Dan zal asus wel een kleine markt speler zijn bij mij op de laptop zat zowel
een recovery partitie als de bijgeleverde recovery DVD. Ik heb ook me**** de
recovery partitie verwijderd, wat moet ik er mee!!

mvg, PB

> [...]

> met een recovery partitie, daar moet je zelf een recovery DVD mee maken.

iig is PB zo beleefd om de DVD mee te leveren

> Mijn pc komt gewoon legaal bij BCC vandaan. Ik heb inderdaad een recovery
> partitie. Hoe maak ik daar een recovery DVD mee dan?
>
> Alvast bedankt,
>
> Iris.

Als het goed is heb jee een stuk papier bij de machine gekregen of een link
naar een recovery set met daarin de optie recovery uitvoren of een DVD
maken.

Ik weet helaas niet van alle leveranciers op welke wijze zij hte
georganiseerd hebben, anders even op de website kijken of de winkel vragen.

Ko

J.T. van Es

> [...]

> Ik weet helaas niet van alle leveranciers op welke wijze zij hte
> georganiseerd hebben, anders even op de website kijken of de winkel

Acer levert niet meer mee dan een stuk papier waarop staat aangegeven hoe de
stekkers in het apparaat gestoken moeten worden en 2 BLANKE recovery DVD's.
De rest mag je zelf uitzoeken. Een echte aanrader voor een beginner.

Hans