USB-stick wil niet werken

RansUil

USB-stick wil niet werken
Ik heb hem al verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw
opgestart, dan ging hij wel aan de slag, maar meldde
dat hij hem niet aan de praat kreeg. On-line naar een
oplossing zoeken gaf de melding dat er geen nieuwer
stuurprogramma was. Ik ben niet de enige weet ik, maar
is het wel mogelijk?

gr r
Michel

Re: USB-stick wil niet werken
"RansUil" <ransuil@hotmail.invalid> schreef in bericht
news:MPG.2271e5548362253b989686@news.microsoft.com ...
> [...]
> oplossing zoeken gaf de melding dat er geen nieuwer
> stuurprogramma was. Ik ben niet de enige weet ik, maar

Ik kan geen oplossing aanreiken maar ik heb wel hetzelfde probleem gehad met
één bepaalde usb-stick. Met een andere van een ander merk ging het wel naar
behoren. Ook een usb-microfoon gaf niet thuis. Ik heb die dingen dan maar in
een la gelegd. Weken later probeerde ik het nog eens en o wonder, opeens
werkten beide wél. Hoe en waarom is me een raadsel maar misschien bracht één
van de vele updates de oplossing.

--
Michel

Roberto

Re: USB-stick wil niet werken

"RansUil" <ransuil@hotmail.invalid> wrote in message
> [...]
> oplossing zoeken gaf de melding dat er geen nieuwer
> stuurprogramma was. Ik ben niet de enige weet ik, maar

Ik heb ditzelfde probleem ondervonden na de installatie van SP-1, Na de-en
her installatie van Sp-1 (Utimate) was het opgelost. Hoe en waarom blijft
een groot raadsel.
Roberto

RansUil

Re: USB-stick wil niet werken
In article <66q25bF2lfoiuU1@mid.individual.net>, metrisch_malen@yahoo.com says...
> [...]
> werkten beide wél. Hoe en waarom is me een raadsel maar misschien bracht één

Ik heb alle updates van enig belang plus SP1. Hij doet het ook niet
met een ander stick. Toch prutswerk van MS?

gr r
RansUil

Re: USB-stick wil niet werken
In article <B6AB7CC3-516B-477A-82F6-36EB0AE76E6E@microsoft.com>, santman@hotmail.com says...

> Ik heb ditzelfde probleem ondervonden na de installatie van SP-1, Na de-en
> her installatie van Sp-1 (Utimate) was het opgelost. Hoe en waarom blijft
> een groot raadsel.

De installatie van SP1 is vlekkeloos verlopen. Maar als ik geen
andere oplossing vind, kan ik dat ook nog proberen.

gr r
Henk

> [...]

> oplossing zoeken gaf de melding dat er geen nieuwer
> stuurprogramma was. Ik ben niet de enige weet ik, maar

Soms is het navolgende de oplossing!

Kijk in de map \windows\inf of daar de bestanden usbstor.inf en usbstor.pnf
staan

zo niet ........

zoek het volgende bestand op:
c:\windows\system32\driverstore\filerepository\usb stor.inf<nummer>
[bij mij zijn er 2 van zulk soort mappen, neem de laatste qua datum]

kopieer het bestand usbstor.inf naar de map c:\windows\inf

Klik er volgens met de rechtermuisknop op en kies voor 'installeren'.
Dan "piept" hij wel dat dat niet kan, maar er is wél een
usbstor.pnf aangemaakt. En dat is de bedoeling.

Hierna kon ik alle USB apparaten weer gebruiken.

groeten, Henk

RansUil

Re: USB-stick wil niet werken
In article <uoJnEYWoIHA.3892@TK2MSFTNGP04.phx.gbl>, henkbestaatniet@noway.nl says...

> [...]

> usbstor.pnf aangemaakt. En dat is de bedoeling.
>
> Hierna kon ik alle USB apparaten weer gebruiken.

Hij zegt dan dat hij het niet ondersteunt. En er wordt niks
aangemaakt. Het bestand bestond al wel in inf, evenals
usbstor.PNF. Ik heb al eersdere workouts geprobeerd, maar
niks werkt. Ook niet als ik die PNF even weghaal, reboot,
noem maar op. Ik heb nu 5 sticks geprobeerd, die het alle
wel doen met XP. Het is gewoon niet goed ondersteund in
Vista, en wie gaat dat melden? Ik vermoed wel dat het
binnen vijf jaar opgelost is. Maar intussen ben ik
spinnijdig...

gr r
JohnnyT

RE: USB-stick wil niet werken

"RansUil" wrote:

> [...]
> oplossing zoeken gaf de melding dat er geen nieuwer
> stuurprogramma was. Ik ben niet de enige weet ik, maar

zoek optie 1
je kan volgens mij als hij de driver niet kan vinden zoeken.
dan bij zoeken( Niet online zoeken) maar op pc en dan via bladeren naar
Driverstore gaan. Die is te vinden in C:\windows\system32\Driverstore.
(er staat bij deze zoekactie ook alle onderliggende mappen doorzoeken dus
als die erin zit moet hij daarin te vinden zijn)

zoekoptie 2
Lukt dit ook niet dan de driver even ophalen op de website van de usb
fabrikant.

zoekoptie 3
Wil je snel zoeken naar drivers kan je dit ook doen op deze site van
Microsoft:
http://catalog.update.microsoft.com/...e/Install.aspx

even Active X besturingsysteem installeren en mocht je een driver zoeken en
kan je bovenin de naam naast Zoeken intypen.
Als je usb sticks of usb memory sticks intypt komen er
er genoeg drivers te voorschijn.
klik dan op Titel en daarna op Producten en de titels komen op alfabet en
producten op XP of vista.
RansUil

RE: USB-stick wil niet werken
In article <90A1A2FC-FFAA-4F4A-AC21-F8E76FF022AE@microsoft.com>, JohnnyT@discussions.microsoft.com says...

> [...]
> (er staat bij deze zoekactie ook alle onderliggende mappen doorzoeken dus
> als die erin zit moet hij daarin te vinden zijn)

Maar hij doet het met geen enkele stick. En XP wel.

> zoekoptie 2
> Lukt dit ook niet dan de driver even ophalen op de website van de usb
> fabrikant.

Zelfde verhaal. Zelfs Windows 98 kent een generic driver.

> [...]
> er genoeg drivers te voorschijn.
> klik dan op Titel en daarna op Producten en de titels komen op alfabet en

Dank voor alle suggesties, maar ik vrees dat een oplossing alleen
van Microsoft kan komen in de vorm van een goede primaire driver.

gr r