Hoe nodig is SP1?

Michel

Hoe nodig is SP1?
Ik lees in deze groep dat er wel wat mensen zijn die problemen hebben met of
na de installatie van SP1. Mijn pc heeft hem ook opgehaald maar ik
installeer hem voorlopig niet. Ik stel me wel de vraag hoe noodzakelijk SP1
is. Is een SP niet een soort cumulatie van eerder gepubliceerde updates?

Met andere woorden, als je trouw alle ooit beschibaar gekomen updates voor
Vista hebt gedownload, is die SP1 dan echt nog wel een noodzaak?
Mijn Vista loopt lekker en het spreekwoord indachtig dat wanneer het niet
kapot is je het ook niet moet proberen te repareren vraag ik mij af of ik
die SP1 echt hoef.

Dank voor een verlichtend antwoord.

--
Michel

Re: Hoe nodig is SP1?
Michel brought next idea :
> [...]
> Mijn Vista loopt lekker en het spreekwoord indachtig dat wanneer het
> niet kapot is je het ook niet moet proberen te repareren vraag ik mij

SP1 is inderdaad ook een 'roll-up' van alle update, maar er zitten ook
een aantal andere verbeteringen in. Welke dat zijn, kun je hier lezen:

http://technet2.microsoft.com/Window....mspx?mfr=true

Ieder voor zich, natuurlijk, maar ik heb op drie PC's (twee desktops en
een laptop) geen enkel probleem ondervonden, niet tijdens de
installatie, noch daarna. Op de laptop kan ik zelfs een behoorlijke
verbetering zien qua 'soepelheid' van werken.

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Edward

Re: Hoe nodig is SP1?

"Michel" <metrisch_malen@yahoo.com> schreef in bericht
> [...]
> kapot is je het ook niet moet proberen te repareren vraag ik mij af of ik

maar wat dan met de zaken die nu nog niet fout zijn gegaan maar in de
toekomst fout zouden kunnen gaan als je SP1 niet geinstalleerd hebt?

Huib

Re: Hoe nodig is SP1?

news:mn.8d3b7d840828722f.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> een laptop) geen enkel probleem ondervonden, niet tijdens de installatie,
> noch daarna. Op de laptop kan ik zelfs een behoorlijke verbetering zien

Hallo,
Ik lees dat SP1 op verschillende tijdstippen aangeboden worden.
Ik heb niets speciaal op mijn PC, heb de optionele patches ook geinstalleerd
doch bij mij wordt er niets aangboden van SP1
Enige reden? Of wordt het verspreid aangeboden om overbelasting te
vermijden, wat me technisch onlogisch lijkt...

Groeten
Huib

Re: Hoe nodig is SP1?
Huib submitted this idea :

> [...]
> Enige reden? Of wordt het verspreid aangeboden om overbelasting te
> vermijden, wat me technisch onlogisch lijkt...

Heb je handmatig laten zoeken naar updates? Geen updates die mislukt
zijn?

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

marnix_moed

RE: Hoe nodig is SP1?
Geen idee, ik download voor de zekerheid wel alle updates en service packs.

Hoe kan ik in windows vista home premium zien of mijn computer sp1 heeft?
Worden de service packs namelijk ook automatisch bijgewerkt als je
"automatisch updaten" hebt ingeschakeld?

grt,

"Michel" wrote:

> [...]
> kapot is je het ook niet moet proberen te repareren vraag ik mij af of ik

Martin

Re: Hoe nodig is SP1?

"marnix_moed" <marnixmoed@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> Worden de service packs namelijk ook automatisch bijgewerkt als je
> "automatisch updaten" hebt ingeschakeld?

Configuratiescherm-> Systeem daar moet staan service pack 1
--
Martin

Roberto

Re: Hoe nodig is SP1?

"Michel" <metrisch_malen@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> kapot is je het ook niet moet proberen te repareren vraag ik mij af of ik

Ik heb geen enkele verbetering kunnun waarnemen, na de installatie van SP-1
voor Vista Ultimate. Er was zelfs een probleem omdat de 2 USB sticks niet
werden herkend. (Vista melde dat de drivers niet werden gevonden) Dit
schijnt vaker voor te komen en is wel irritant.

Huib

Re: Hoe nodig is SP1?

news:mn.8d527d84fbc65ebf.72151@wilgeenmail.invalid ...
> Huib submitted this idea :

> Heb je handmatig laten zoeken naar updates? Geen updates die mislukt zijn?

Hallo,
Geen enkele update is ooit mislukt en via handmatig zoeken krijg ik geen SP1
te zien.

groeten
Huib

Jan Besar

Re: Hoe nodig is SP1?
Op Fri, 18 Apr 2008 09:59:45 +0200, "Huib"
<anonymous@discussions.microsoft.com> schreef:

> [...]

>Hallo,
>Geen enkele update is ooit mislukt en via handmatig zoeken krijg ik geen SP1

Hoi Huub en anderen,

Ik heb op een laptop de Engelse versie van Vista en die kwam
automatisch binnen.
Op een desktop heb ik de Nederlandse versie vanVista en deze ziet ook
geen update van Vista. Ik wacht dus maar rustig af tot de
automatiscvhe update verschijnt.
Beide sytemen draaien onder Vista Home Premium.

Groetsels,
Jan
--

*Time flies like an arrow*