Herstelschijf maken

H.Sluimer

Herstelschijf maken
Als ik het goed begrepen heb, zou er na de installatie van SP1 een
mogelijkheid zijn om een herstelschijf te maken. Deze nieuwe optie zou zitten
in het "onderhouds" menu. Ik kan het hier helaas niet vinden.

Re: Herstelschijf maken
It happens that H.Sluimer formulated :
> [...]
> mogelijkheid zijn om een herstelschijf te maken. Deze nieuwe optie
> zou zitten in het "onderhouds" menu. Ik kan het hier helaas niet

Als je het 'Backup Centrum' bedoelt, dat zat altijd al in Vista.
Je kunt in Home Premium alleen bestanden backuppen, in Ultimate kun je
een complete PC backup maken. (zie:
http://vistabits.nl/complete_pc_back-up_maken.html )
Dit vind je in het Config. scherm > Systeem en Onderhoud > Backup
centrum.

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

H.Sluimer

Re: Herstelschijf maken
Nee. dat bedoel ik niet. Zie oa
http://www.websonic.nl/nieuws/102007...jf_maken.p hp

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> http://vistabits.nl/complete_pc_back-up_maken.html )
> Dit vind je in het Config. scherm > Systeem en Onderhoud > Backup

H.Sluimer explained :
> Nee. dat bedoel ik niet. Zie oa
> http://www.websonic.nl/nieuws/102007...jf_maken.p hp

Ok! Nou snap ik het. Deze functionaliteit is er in de 'final version'
uitgelaten. (Waarom? Geen idee...)

Overigens, als je een Vista DVD hebt, beschik je eigelijk al over deze
tool. Er zijn manieren om de beta versie in Vista SP1 RTM te laten
werken, je mag zelf kiezen of je dit wilt doen:
http://www.istartedsomething.com/200...vista-sp1-rtm/

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

H.Sluimer

Re: Herstelschijf maken
Thanx.

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> tool. Er zijn manieren om de beta versie in Vista SP1 RTM te laten
> werken, je mag zelf kiezen of je dit wilt doen:

FluffyB

Re: Herstelschijf maken

"H.Sluimer" <H.Sluimer@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
news17495F1-AEDB-480B-BFB1-97867CCB2ABC@microsoft.com...
> [...]
> zitten
> in het "onderhouds" menu. Ik kan het hier helaas niet vinden.

De exe file staat in \window\system32 : redisc.exe maar werkt niet.

H.Sluimer

Re: Herstelschijf maken
Zie:
http://www.istartedsomething.com/200...vista-sp1-rtm/
Belangrijk is STEP 1 en de laatste regel:
Copy the “recdisc.exe” file you downloaded earlier. Double click on it to run.