Vista SP1 Update (gelukkig) mislukt

Combino

Vista SP1 Update (gelukkig) mislukt
Hallo,

Heden kreeg ik de melding van de update SP1. Ik dacht laat ik het maar doen.
Vista alles laten doen. Update gedownload.
Vista ging hem installeren. (kreeg daarbij de melding dat mijn PC een paar
maar kon herstarten)
1 van 3 , bij 1 100% herstarte de machine.
Bij de eerste herstart kreeg ik de melding dat de installatie was mislukt.
Alles zou ongedaan gemaakt worden. En Vista zou het opnieuw proberen.

Nou toen had ik een probleem, Vista zat in een loup.

1 van 3 , bij 1 100% herstarte de machine.
Bij de eerste herstart kreeg ik de melding dat de installatie was mislukt.
Alles zou ongedaan gemaakt worden. En Vista zou het opnieuw proberen.

Installatie mislukt enz. enz.

Na een half uur klungelen kreeg ik hem in veilige modus opgestart en kon ik
een kopie van mijn register terug zetten.
Gelukkig start mijn PC weer normaal op.

Ik installeer SP1 dus maar niet meer, tenzij iemand mij een oplossing kan
geven.

Ik heb een Acer LAPTOP
waarop Vista Home Premium
Intel(R) Core(TM)2 CPU T5500 @ 1,66GHz 1.67 GHz
Geheugen 2064 MB

Daan van Eunen

Dalweb2000

Re: Vista SP1 Update (gelukkig) mislukt
Hallo
Hier hetzelfde probleem gehad, 3x geprobeerd steeds ging het mis.
Heb de McAfee virusscanner tijdelijk verwijderd, en Internet + netwerk
uitgeschakeld.
Installeren No Problem, daarna Scanner weer geinstalleerd en
Internetverbinding hersteld
Succes

vr gr

Dalweb2000

"Combino" <Combino@chello.nl> schreef in bericht
> [...]
> Gelukkig start mijn PC weer normaal op.
>
> Ik installeer SP1 dus maar niet meer, tenzij iemand mij een oplossing kan

Combino

Re: Vista SP1 Update (gelukkig) mislukt

"Dalweb2000" <Dalweb2000@hotmail.com> schreef in bericht
news:4807a259$0$18645$e4fe514c@dreader20.news.xs4a ll.nl...
> [...]
> uitgeschakeld.
> Installeren No Problem, daarna Scanner weer geinstalleerd en

OK,

Bedankt voor je reactie.
Dit is misschien een oplossing.
Zal hem noteren.
Wacht nog even er er misschien nog andere oplossingen komen.
Anders morgenavond nog een keer proberen op jouw manier.

Daan van Eunen

Re: Vista SP1 Update (gelukkig) mislukt
on 17-4-2008, Combino supposed :

> [...]

> Wacht nog even er er misschien nog andere oplossingen komen.
> Anders morgenavond nog een keer proberen op jouw manier.

De kans is groot dat het MacAfee (of zelfs een andere AV) de oorzaak is
van het mislukken van SP1. Er zijn AV die niet volledig compatible zijn
met SP1 (oa Trend Micro, update op de site verkrijgbaar) en zo roet in
het eten gooien.

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Jan

Re: Vista SP1 Update (gelukkig) mislukt
Hallo,

Ik heb ook AV en voor dat SP1 zich ging installeren werd er aangeraden alle
draaiende programma's te sluiten.
Bij mij is alles goed verlopen en werd SP1 succesvol geinstalleerd.

Groetjes Jan

news:mn.8d477d8432295acd.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> met SP1 (oa Trend Micro, update op de site verkrijgbaar) en zo roet in het

Morgenrood

Re: Vista SP1 Update (gelukkig) mislukt
<knip>

Hier "gelukkig" alles goed gegaan (klop klop klop) ook met Trend Micro.
Updatetje binnen gehaald en alles weer als vanouds

Vista Basic met Trend Micro
dit ter info

gr

Frank Voorburg

Re: Vista SP1 Update (gelukkig) mislukt
Ik had ook update SP1 en niet meer de opstart van vista zat een pobleem
En toen moest ik over nieuw maken
En niet formatting

> [...]
> Gelukkig start mijn PC weer normaal op.
>
> Ik installeer SP1 dus maar niet meer, tenzij iemand mij een oplossing kan

Jan

Re: Vista SP1 Update (gelukkig) mislukt

"Frank Voorburg" <f.voorburg@quicknet.nl> schreef in bericht
news:8b2$4809aba3$5469d46f$22911@cache60.multikabe l.net...
> Ik had ook update SP1 en niet meer de opstart van vista zat een pobleem
> En toen moest ik over nieuw maken
> En niet formatting
>

> "Combino" <Combino@chello.nl> schreef in bericht

Ik heb een HP en de installatie ging perfect die zo'n half uur duurde.
Alles werkt prima en heb geen problemen.

Voordat SP1 via automatische updats binnenkwam, werd door MS al enige weken
ervoor een aantal KB............... updates vrijgegeven om het vele
herstartten te voorkomen.
Welke het waren weet ik niet meer zo uit mijn hoofd, maar zoals hierboven
beschreven liep alles probleemloos.

Groetjes Jan

Dirk

RE: Vista SP1 Update (gelukkig) mislukt
Ik heb vandaag SP1 NL geïnstalleerd, en dacht dat alles in orde was. Tot ik
ontdekte dat verschillende onderdelen van Windows Media Center nu opeens
geconfigureerd zijn voor Brazilië, inclusief online TV zenders en radio.

Heeft iemand gelijkaardige ervaringen ?
Dirk

"Combino" wrote:

> [...]
> Gelukkig start mijn PC weer normaal op.
>
> Ik installeer SP1 dus maar niet meer, tenzij iemand mij een oplossing kan

Ko

Re: Vista SP1 Update (gelukkig) mislukt
"Dirk" <Dirk@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> ontdekte dat verschillende onderdelen van Windows Media Center nu opeens
> geconfigureerd zijn voor Brazilië, inclusief online TV zenders en radio.

Komt voor als de landcode en toetsenbord combinatie niet goed ingesteld
staan, die om te beginnen goed zetten, dan is alles daarna weer in orde.
Ko