Bestandstype koppelen voor Windows Mail

Willem II

Bestandstype koppelen voor Windows Mail
Dag,

Ik heb zelf (nog) geen Vista - desondanks riep iemand mijn hulp in. Ik kom
er dus niet uit.

In Windows Mail kan een bijlage (JPG-plaatje) niet worden geopend of
afgedrukt. Foutmelding: "Er is voor deze bewerking geen programma aan het
opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel
Koppelingen instellen van het Configuratiescherm". Helaas kan ik in het
Vista-configuratiescherm geen onderdeel vinden met de naam "Koppelingen
instellen". (Deze eerste kennismaking nodigt niet uit om zelf Vista te gaan
installeren, maar ik zal wel verkeerd gekeken hebben).

Ik heb 't plaatje opgeslagen op 't bureaublad. Daarvandaan kan het wl
gewoon worden geopend en afgedrukt.
Bovendien heb ik via "Openen met" nog eens nadrukkelijk aangegeven dat 'n
JPG-bestand altijd moet worden geopend met MsPaint.
Desondanks vertikt Windows Mail om wt dan ook met 'n plaatje te doen.
Via Windows Mail > Extra > Opties > Beveiliging heb ik uiteraard het vinkje
weggehaald bij "Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus
bevatten niet toestaan". Geen verbetering.

Op 't internet vond ik dezelfde foutmelding, maar dan voor 'n PPS-bestand.
Daar stond o.a. de oplossing om in het register een commando-regel te
plaatsen voor "open with" en "print".
Maar ik weet niet welke registersleutels daarvoor nodig zijn in Vista. Wel
viel me op dat er bij JPG en JPEG (zoals in Hkey_Classes_Root\.jpg) niets
aan subsleutels te vinden is.

Waar moet ik de fout zoeken, of beter: de oplossing ?

Groet, Willem

Indy

Re: Bestandstype koppelen voor Windows Mail

"Willem II" <geen-sp@m.s.v.p> schreef in bericht
news:ebbed$48077e18$52484b1b$23642@cache5.tilbu1.n b.home.nl...
> [...]
> aan subsleutels te vinden is.
>
> Waar moet ik de fout zoeken, of beter: de oplossing ?

Is dit soms de koppeling?
"%ProgramFiles%\Windows Photo Gallery\WindowsPhotoGallery.exe"

Indy

Willem II

Re: Bestandstype koppelen voor Windows Mail

"Indy >" <tris63@home.nl <invalid> schreef in bericht

> [...]
>>

> Is dit soms de koppeling?
> "%ProgramFiles%\Windows Photo Gallery\WindowsPhotoGallery.exe"

Ja misschien.
Maar ik denk dat PhotoGallery, of Mspaint, of Irfanview, of Photoshop of ...
in principe niet uitmaakt.
Mijn probleem is: hoe vertel ik het aan Windows Mail ?

Groet, Willem

Willem II schreef op 17-4-2008 18:44:
> [...]
> instellen". (Deze eerste kennismaking nodigt niet uit om zelf Vista te gaan
> installeren, maar ik zal wel verkeerd gekeken hebben).

Bij Vista breng je die koppelingen aan Via Start - Standaardprogramma's
- 'Een bestandstype .... koppelen'.
..JPG en .JPEG zijn standaard aan Windows Fotogalerie gekoppeld.

Willem II

Re: Bestandstype koppelen voor Windows Mail

news:cdd4f$4807b459$5353d4bc$453@cache120.multikab el.net...

> Bij Vista breng je die koppelingen aan Via Start - Standaardprogramma's -
> 'Een bestandstype .... koppelen'.
> .JPG en .JPEG zijn standaard aan Windows Fotogalerie gekoppeld.

Bedankt Karel,

Ik ga het proberen. Blijft natuurlijk de vraag, waarom die koppeling
ontbreekt in Windows Mail.

Groet, Willem