opstarten loop vast

witmarchen

opstarten loop vast
Wanneer ik de pc opstart start ook Vista op maar stopt dan en geeft een groen
scherm. Wanneer ik dan ctr-alt-del druk krijg ik wel weer een windows scherm.
ik kan dan taakbeheer kiezen en dan, door een nieuwe taak op te geven:
explorer.exe de pc/vista verder opstarten. Alles werkt dan normaal. Dus geen
probleem met het beeldscherm of de grafische kaart.

Re: opstarten loop vast
witmarchen laid this down on his screen :
> [...]
> nieuwe taak op te geven: explorer.exe de pc/vista verder opstarten.
> Alles werkt dan normaal. Dus geen probleem met het beeldscherm of de

Ik vermoed een probleem met de drivers van je grafische kaart.
Download de laastse drivers eens van de website van de fabrikant.
Weet je welke kaart je hebt?

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

witmarchen

Re: opstarten loop vast
Ik heb zoals je sugererde de laatste drivers geinstallerd. (in eerste
instantie via windows laten onderzoeken: was niet nodig) Maar ik heb ze toch
gedownload en geinstalleerd. Maar na de herstart was het probleem terug.
Zoals ik al zei bij mijn eerste post. Er is alleen een opstartprobleem. Na
via taakbeheer exploren.exe te hebben geactiveerd is er geen probleem meer.
ALLES doe het! Ik zie en hoor alles. Het probleem is dat ik via taakbeheer
toegang krijg tot mijn programma's en bestanden.

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> Ik vermoed een probleem met de drivers van je grafische kaart.
> Download de laastse drivers eens van de website van de fabrikant.

witmarchen formulated the question :
> [...]
> geactiveerd is er geen probleem meer. ALLES doe het! Ik zie en hoor
> alles. Het probleem is dat ik via taakbeheer toegang krijg tot mijn

Heeft de kaart voorheen altijd wl naar behoren gewerkt?
Als je nu in de veilige modus opstart, treedt het probleem dan ook op?

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

witmarchen

Re: opstarten loop vast
In de veilige modus gebeurt hetzelfde, dwz het beeld blijft dan zwart ipv
groen. Via ctr-alt-del kan ik dan weer naar taakbeheer. Problemmen met de
grafische kaart heb ik niet. Ook nooit gehad. Zoals al gezegd ik zie alles in
perfecte kleuren nu. Ergens in het opstarten moet er een kink in de kabel
zitten waardoor de normale afhandeling van het opstarten van alle processen
niet gebeurt.

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> opstarten moet er een kink in de kabel zitten waardoor de normale
> afhandeling van het opstarten van alle processen niet gebeurt.

Misschien iets met je monitor? Ik kan ff niets meer verzinnen... Ik ga
nog eens zoeken, als ik nog wat vind laat ik het je weten.

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

witmarchen

Re: opstarten loop vast
Problemen met de monitor gaan in mijn ervaring niet weg met ctr-alt-del. Dat
is het echt niet. Ik hoop dat je wat kunt vinden. (behalve dan formateren en
opnieuw installeren). Alvast wil ik je bedanken voor het helpen een oplossing
te vinden.

witmarchen schreef op 17-4-2008 22:25:
> [...]
> zitten waardoor de normale afhandeling van het opstarten van alle processen

Is deze sleutel (userinit) nog in orde?
Start - regedit.exe <enter>
Blader naar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\Cu rrentVersion\Winlogon
rechts hoort te staan
Userinit met als waarde C:\WINDOWS\system32\userinit.exe, (inclusief
de komma op het eind)

witmarchen

Re: opstarten loop vast
Ik heb gekeken, maar het staat netjes op z'n plaats. met komma en al. Dat is
het dus ook niet. Ik hoop dat je nog andere ideeen hebt waar het aan kan
liggen.

"karelV" wrote:

> [...]
> rechts hoort te staan
> Userinit met als waarde C:\WINDOWS\system32\userinit.exe, (inclusief

Re: opstarten loop vast
witmarchen schreef op 19-4-2008 0:22:
> Ik heb gekeken, maar het staat netjes op z'n plaats. met komma en al. Dat is
> het dus ook niet. Ik hoop dat je nog andere ideeen hebt waar het aan kan
> liggen.

1. Wat gebeurt er als je opstart in Veilige Modus?
2. Start - msconfig.exe <enter> , alle vinkjes op tabblad Opstarten
(tijdelijk) weghalen. Verschil?