verborgen map - machtigingen?

A.Translator

verborgen map - machtigingen?
Via een andere groep ben ik erachter gekomen dat ik een bepaalde map
niet zie omdat hij verborgen is. Het vinkje bij 'verborgen' krijg ik
niet weg. Als ik het goed begrijp, komt dit doordat ik niet de juiste
machtiging heb. Ik heb wel instructies gevonden over het toe-eigenen
van mappen, maar durf niet goed.

Bij 'eigenaar' van de bewuste map 'documents' op E:\ staat 'OHE'. Dat
klopt, onder die naam ben ik ook ingelogd.

Ik zou graag willen weten:
1) komt dat niet kunnen weghalen van het vinkje bij 'verborgen'
inderdaad door gebrek aan machtiging?
2) hoe krijg ik die machtiging terug?

Ter illustratie heb ik een paar screen shots online gezet:
http://www.spinsister.nl/zandbak/machtigingen.htm

Alle hulp wordt zeer gewaard'eerd.
A.Translator

Re: verborgen map - machtigingen?
In aansluiting op wat hieronder staat, heb ik nog een vraag:
ik heb geprobeerd om een nieuwe map 'documents' op E: aan te maken.
Als ik dat probeer, krijg ik de melding dat die map al bestaat en of
ik ze wil samenvoegen. Kan dat kwaad? Heeft het zin? Of wordt die
nieuwe map automatische ook verborgen?

On 17 apr, 14:27, "A.Translator" <Translato...@gmail.com> wrote:
> [...]
> klopt, onder die naam ben ik ook ingelogd.
>
> Ik zou graag willen weten:
> 1) komt dat niet kunnen weghalen van het vinkje bij 'verborgen'

Ik heb het min of meer opgelost door een nieuwe map Documenten (ttt
Documents) te maken en daar alles heen te slepen.
Ik ben blij weer op normale wijze toegang tot mijn documenten te
hebben, maar vind het geen bevredigende oplossing.
Als iemand me alsnog kan uitleggen hoe je zo'n '' verborgen" map weer
publiek krijgt, hoor ik het graag. Wel raar trouwens dat dat slepen
wel kon. Zo verborgen is verborgen dus niet.

> [...]
> klopt, onder die naam ben ik ook ingelogd.
>
> Ik zou graag willen weten:
> 1) komt dat niet kunnen weghalen van het vinkje bij 'verborgen'

Hans

A.Translator wrote:
> [...]
> inderdaad door gebrek aan machtiging?
> 2) hoe krijg ik die machtiging terug?
>
> Ter illustratie heb ik een paar screen shots online gezet:

Ik ga er van uit dat je dit soort acties alleen als Administrator kunt
uitvoeren.
Al geprobeerd?

Succes , Hans.

On 17 apr, 17:30, "Hans" <h_colij...@SPAMhotmail.com> wrote:

> Ik ga er van uit dat je dit soort acties alleen als Administrator kunt
> uitvoeren.
> Al geprobeerd?

Nee, ik zou niet weten hoe. Bij een .exe bestand kun je met een
rechtsklik voor 'uitvoeren als administrator' kiezen, maar die optie
heb je bij een map niet, voor zover ik kan zien.

Ik log wel in als een gebruiker met volle rechten.
Bedankt voor het meedenken!