Vista CPU load op maximum, geen verantw. OS Proces

Houwer

Vista CPU load op maximum, geen verantw. OS Proces
Vista heeft volgens de taskmanager 100% cpu load.
Dit is merkbaar want de computer zit telkens te stomen en schakeld zichzelf
regelmatig uit (dit om oververhitting te voorkomen)

Echter nu het vreemde, als je kijkt naar de processen van taskmanager is er
niets wat dit ondersteund. In Taskmanager, tab processen, geeft windows aan
dat het 98% vrije procesruimte heeft..... maar het werkelijk CPU-Gebruik
geeft aan 100% Ik heb geen virussen e.d. een schoon systeem met de standaard
regelmatige windows updates geinstalleerd.

Op internet (google) zitten rondsnuffen... maar niet iets wat me kan
helpen... de 1 roept index service, de ander spyware, de ander virussen....
ook heb ik verschillende processmanagers gedownload (alternatieven op
Taskmanager) maar geen van alle gaf aan wat de hoge eisen stelt aan mijn
systeem....

Heeft iemand een oplossing? (Behalve rebooten van het systeem... want dat
werkt maar tijdelijk)

Met vriendelijke groet,

Coen Houwer
QPC

Re: Vista CPU load op maximum, geen verantw. OS Proces
"Houwer" <Houwer@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> systeem....
>
> Heeft iemand een oplossing? (Behalve rebooten van het systeem... want dat

Welke processor heb je er op zitten?

Trouwens, dat uitschakelen dat de pc doet ivm oververhitting, dat betekend
toch echt dat je een hardware probleem hebt.....
Zit de koeler wel goed op de processor? is deze niet overgeclockt? zit er
niet te veel stof in de koeler? staat de processor wel juist ingesteld in de
BIOS?
Een processor kan namelijk nimmer zomaar te warm worden en moet ten aller
tijde gewoon op 100% kunnen draaien zonder dat de pc uitvalt.
Doet ie dit niet en valt ie toch uit, dan heb je een koelings probleem en
dat zal je eerst op moeten lossen.