compatibiliteit

Linea Recta

compatibiliteit
Is er niet een soort centrale site waarop je van allerlei software(versies)
kunt zien welke of wel of niet compatibel zijn met Vista?
Ik wil een aantal dingen gaan installeren op de laptop, en dat zou
natuurlijk een hoop vergeefs geknoei kunnen schelen.
Indien er te veel niet op kan draaien, gaat vista er af en dan maar xp er
op.

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Jetze Mellema

Re: compatibiliteit
"Linea Recta" <mccm.vos@abc.invalid> schreef in bericht
> [...]
> natuurlijk een hoop vergeefs geknoei kunnen schelen.
> Indien er te veel niet op kan draaien, gaat vista er af en dan maar xp er

Zie http://support.microsoft.com/kb/933305

Maar er is natuurlijk nog veel meer software die zonder problemen draait
onder Vista. Deze lijst geeft alleen een overzicht van producten waarvan
leveranciers ze aan MS hebben voorgelegd voor certificering.

Jetze Mellema (MS MVP)

Leen

Re: compatibiliteit
Als het een nieuwe laptop is zou je wel eens een groot probleem kunnen
hebben als je Vista eraf gooit. Voor veel nieuwe laptops zijn namelijk geen
XP drivers beschikbaar.
ff de website van de leverancier checken zou niet onverstandig zijn.

"Linea Recta" <mccm.vos@abc.invalid> wrote in message
> [...]
> natuurlijk een hoop vergeefs geknoei kunnen schelen.
> Indien er te veel niet op kan draaien, gaat vista er af en dan maar xp er

Edward

> [...]

> natuurlijk een hoop vergeefs geknoei kunnen schelen.
> Indien er te veel niet op kan draaien, gaat vista er af en dan maar xp er

draaide alle software destijds ook feilloos op XP? een geduld dus....

Linea Recta

Re: compatibiliteit
"Jetze Mellema" <stoppen@hotmail.com> schreef in bericht
news2589D8A-91EB-4D50-8E18-A1431102E801@microsoft.com...
> [...]

> onder Vista. Deze lijst geeft alleen een overzicht van producten waarvan
> leveranciers ze aan MS hebben voorgelegd voor certificering.

Bedankt voor de informatie. Met angst in 't hart zullen we aan de gang gaan.
En ik hoorde ook nog over een "compatibility mode".

Ik heb hier Vista home premium. Ik geloof dat er al problemen waren met sp1
en de cursor. Dan kijk ik daarmee maar even de kat uit de boom.

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Linea Recta

Re: compatibiliteit
"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> geen XP drivers beschikbaar.
> ff de website van de leverancier checken zou niet onverstandig zijn.

Het is een nieuwe Medion, maar ik geloof dat ik al ergens xp drivers zag
staan op de hd.
(nvidia gforce 8600m gs, realtek audio)

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Johnny T

RE: compatibiliteit

"Linea Recta" wrote:

> [...]
> \../
> \/os
>

> het beste is even te kijken op deze site:

http://winqual.microsoft.com/hcl/
pp deze site vindt je alles wat je maar zoeken wilt van alle leveranciers
en van de stickers die op het product staan zoals Works with Windows Vista
t/m Certified for windows Vista.
Links zie je de links staan van alle soorten producten en rechts kan je
aanvinken voor x86x (de 32 bits vista versie) en x64(de 64 bits vista versie)
Selecteer in category de soort product dat je zoekt en klik op Start.