Ghost 2003 compatibel?

Linea Recta

Ghost 2003 compatibel?
Ik ben aardig bekend met Ghost voor het maken van images van mijn Windows
2000 computer. Maar nou heb ik een laptop met vista er op. Kan ik Ghost ook
gebruiken om hiervan images te maken? Dan hoef ik niet weer helemaal andere
procedures te gaan aanleren!
De laptop kan wel geen opstartdiskettes gebruiken, maar maar met Ghost kun
je ook een opstart CD of DVD maken.

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Nicolas

Re: Ghost 2003 compatibel?
Hallo,

Naar mijn ervaring doet Ghost 2003 het schijnbaar goed en zonder
foutmeldingen, maar het zou kunnen dat je images na terugzetten niet willen
booten. En dat is wel sneu natuurlijk.

Ik gebruik zelf True Image van Acronis (superhandig ding!) en daarmee gaat
het perfect. Echt een aanrader en niet eens zo duur.

Grtz, Nicolas

Linea Recta

Re: Ghost 2003 compatibel?
"Nicolas" <nicolaswvl_verwijderdit@hotmail.com> schreef in bericht
> Hallo,
>
> Naar mijn ervaring doet Ghost 2003 het schijnbaar goed en zonder
> foutmeldingen, maar het zou kunnen dat je images na terugzetten niet
> willen booten. En dat is wel sneu natuurlijk.

Tja, je weet het pas zeker als je ook een restore uitgevoerd hebt
natuurlijk. Dat geldt ook voor de andere computer. Gaat altijd goed.

> Ik gebruik zelf True Image van Acronis (superhandig ding!) en daarmee gaat
> het perfect. Echt een aanrader en niet eens zo duur.

En heb je daarmee wel succesvol een image teruggezet?

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Indy

Re: Ghost 2003 compatibel?

"Linea Recta" <mccm.vos@abc.invalid> schreef in bericht
> [...]

> natuurlijk. Dat geldt ook voor de andere computer. Gaat altijd goed.

> En heb je daarmee wel succesvol een image teruggezet?

Zoals met alles......RTFM !

Om even een tipje op te lichten....Restore niet van een partitie!

Indy

~PC-freak©~

Re: Ghost 2003 compatibel?
Op Wed, 16 Apr 2008 18:06:02 +0200, schreef "Linea Recta"
<mccm.vos@abc.invalid> het volgende.

>"Nicolas" <nicolaswvl_verwijderdit@hotmail.com> schreef in bericht

>Tja, je weet het pas zeker als je ook een restore uitgevoerd hebt
>natuurlijk. Dat geldt ook voor de andere computer. Gaat altijd goed.

Met Ghost 8 gaat het iig wel, in real-DOS dan.

>En heb je daarmee wel succesvol een image teruggezet?

Met TI-10 in ieder geval wel, vandaag nog gedaan.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
~PC-freak©~

Re: Ghost 2003 compatibel?
Op Wed, 16 Apr 2008 18:38:03 +0200, schreef "Indy" <tris63@home.nl
<invalid>> het volgende.

>Zoals met alles......RTFM !
>
>Om even een tipje op te lichten....Restore niet van een partitie!
>
>Indy

Hoe wou jij het dan doen?

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Indy

Re: Ghost 2003 compatibel?

"~PC-freak©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> Op Wed, 16 Apr 2008 18:38:03 +0200, schreef "Indy" <tris63@home.nl
> <invalid>> het volgende.

> Hoe wou jij het dan doen?

Dit onderwerp is al eens eerder behandeld in een andere groep...:-)
Die vraag van jou had ik wel verwacht.
Ik was wat onvolledig.
Ik bedoelde :"Restore niet van een partitie op dezelfde schijf"
Gebruik daarvoor een aparte schijf.
Nu heb ik het niet over restoren van images d.m.v.
de rescueschijf maar gewoon onder Windows.
De schijf gebruik je alleen als Windows niet meer wil opstarten.

Indy

Er ligt veel poëzie in de dingen om je heen..

Als je maar stil kan worden en leert verwonderd te zijn.

"Indy >" <tris63@home.nl <invalid> schreef in bericht

> [...]

> Indy
>
> Er ligt veel poëzie in de dingen om je heen..
>
> Als je maar stil kan worden en leert verwonderd te zijn.

Is dit wat ze noemen de "schoonheid van de herhaling"?

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

~PC-freak©~

Re: Ghost 2003 compatibel?
Op Wed, 16 Apr 2008 20:03:00 +0200, schreef "Indy" <tris63@home.nl
<invalid>> het volgende.

>Dit onderwerp is al eens eerder behandeld in een andere groep...:-)
>Die vraag van jou had ik wel verwacht.
>Ik was wat onvolledig.
>Ik bedoelde :"Restore niet van een partitie op dezelfde schijf"

Waarom niet, dat is geen enkel probleem, het gaat alleen wat trager
omdat hij van diezelfde HD moet lezen en schrijven.

>Gebruik daarvoor een aparte schijf.

De enige reden is dat het dan een stuk sneller gaat.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl