Hoe start ik weer Vista op?

Harry R.

Hoe start ik weer Vista op?
Klein probleempje, maar kom er even niet uit. Heb harde schijf met 2
partities, de c-schijf XP en de d-schijf Vista. Had eerst XP, later Vista
erop gezet. Deze (Vista) maakt een multiboot aan en zet dit ook op XP (map
Boot). Alles werkte! Nu heb ik XP vernieuwd (vanwege hardnekkig virus/word)
en start keurig in XP op. XP maakt ook een bootloader aan. Maar wat ik ook
doe, ik krijg Vista op de d-schijf niet opgestart. In boot.ini van XP staat:

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Home
Edition" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(0)WINDOWS="Micros oft Windows VISTA
ULTIMATE" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Home
Edition Veilige Modus" /safeboot:minimal/sos/bootlog

W.s. moet ik hierin iets wijzigen. Na Vista herstel gedaan te hebben, staat
er nu ook de map Boot op XP. Kan iemand mij even een zetje geven, zodat ik
weer en in XP en Vista kom?

Alvast bedankt!

Harry R.

Re: Hoe start ik weer Vista op?
Harry R. schreef op 16-4-2008 11:15:
> [...]
> zodat ik weer en in XP en Vista kom?

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(0)WINDOWS="Micros oft Windows VISTA ,
partition(2) van maken ?

Re: Hoe start ik weer Vista op?
After serious thinking Harry R. wrote :
> [...]
> staat er nu ook de map Boot op XP. Kan iemand mij even een zetje
> geven, zodat ik weer en in XP en Vista kom?

Je moet de bootloader van Vista weer herstellen, je kunt dat doen met
Vistabootpro http://www.vistabootpro.org/ of met EasyBCD
http://neosmart.net/dl.php?id=1

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Harry R.

Re: Hoe start ik weer Vista op?
Bedankt voor de reactie. Heb wijz partion 2 aangebracht, maar bij
aanklikken in opstartmenu krijg ik wederom een herstart.
War nu? (zie ook mijn reactie op een van een volgend bericht)

Harry R.
Harry R.

Re: Hoe start ik weer Vista op?
Bedankt voor de reactie! Heb uiteraard gekeken op VistaBits. Heb ook
VistaBootPro gestart met juiste framework. Diagnostics gedaan. Maar wat ik
ook doe, geen resultaat. Mijn logboek geeft ook foutmeldingen aan als ik
iets "apply" in VBP. Na herstarten geen multiboot van Vista, maar nog steeds
van XP.
Wat nu?

Harry R.

Re: Hoe start ik weer Vista op?
Harry R. presented the following explanation :
> [...]
> wat ik ook doe, geen resultaat. Mijn logboek geeft ook foutmeldingen
> aan als ik iets "apply" in VBP. Na herstarten geen multiboot van

Als je een Vista DVD hebt, kunt je daarvan opstarten en de hersteloptie
kiezen, nadat je de landeninstellingen hebt ingevoerd.
Kies in het rijtje opties voor Opstartherstel.
Er wordt nu gekeken of de bootloader weer gerepareerd kan worden.

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Harry R.

Re: Hoe start ik weer Vista op?
Bedankt voor de reacties! Zo zie je maar, dat een pc herstarten of een pc
uit zetten en daarna weer aan, wel degelijk verschil uitmaakt. In XP
VistaBootPro ingesteld,herstart en weer automatisch herstart (geen Vista
bootprogr). Na uitzetten van pc en daarna weer aan (toevallig, want ik moest
even weg), wel een Vista bootprogr en kon kiezen en voila.. Vista startte
op.
Ik meld het even, omdat anderen er wat aan kunnen hebben, m.n. de wijze van
herstarten!
Het zetje van de VistaBootPro was een goeie! Nogmaals bedankt!

Harry R.