problemen met dvd maker

mheim is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
problemen met dvd maker
Hallo,
Ik heb nu al 3 dvd's verknald. Ik wil met dvd maker een dvd maken met enkele wmv-files erop. Dat werkte eerst prima, maar sinds vandaag ineens niet meer. Het branden zelf lijkt goed te gaan, maar als ie dan eenmaal de 99% bereikt heeft, krijg ik ineens de volgende foutmelding:

Kan de dvd niet maken
Kan de dvd niet brande omda een fout is opgetreden.
Probeer een andere lege schijf en zorg ervoor de dvd-
brander is aangesloten en juist werkt. Meer informatie over dit probleem.

Omdat mijn Help-functie ook al niet werkt, kan ik er niet achter komen wat er nou echt aan de hand is. Maar ik heb al wel 3 dvd's verknald...
Wie kan mij helpen?

Alvast veel dank voor de (hopelijk snelle) reactie!
Margriet
Johnny T

RE: problemen met dvd maker

"mheim" wrote:

> [...]
> mheim
>
> Dit probleem heeft waarschijnlijk te maken dat er problemen tussen 2 cd brandprogramma's ontstaan.

namelijk tussen de microsoft brander die vaak al automatisch opent als je
een lege cd of dvd in de cd speler stopt en vraagt op voorbereiding voor het
branden zoals andere naam invullen en te kiezen tussen 2 soorten formateren
van je schijf als je de dvd wilt branden.

Wanneer je de DVD erin stopt en de formateren en dvd brandoptie weg klikt en
de dvd er gewoon in laat zitten en je dan een andere brandprogramma opent dan
moet het wel lukken.
Wanneer je echter via de microsoft brander gaat formateren en dan ook gaat
branden lukt dit vaak niet,omdat er een compatibiliteits probleem ontstaat.

Het is belachelijk,maar de enige 2 keuze's dat het branden wel lukt is de
andere brandprogramma's verwijderen van je pc, of de cd of dvd erin stoppen
en niet formateren en branden met de brander van Microsoft,maar deze keuze
wegklikken en dan die andere brandprogramma openen en gebruiken.

Ik heb dit ook vaak genoeg meegemaakt en begreep niet waarom hij niet brande.
Ik gebruik de microsoft brander niet meer en alleen nog die van Nero en kan
mijn brandsnelheid ook afstellen in Nero plus de andere opties die je in Nero
wel hebt en in de microsoft brandprogramma niet hebt.
Daarna geen problemen meer gehad met branden.
QPC

Re: problemen met dvd maker
"Johnny T" <JohnnyT@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
> Nero
> wel hebt en in de microsoft brandprogramma niet hebt.
> Daarna geen problemen meer gehad met branden.

Hoi Margriet, bovenstaand heb ik nu 4x gelezen, maar daar wordt ik niet veel
wijzer van, geen idee wat Johnny T nu bedoelt.....
Ik heb even een paar opties voor je die je zou kunnen proberen:

Allereerst, probeer eens wat anders dan die WMV-bestanden te branden,
bijvoorbeeld muziek, foto's, data....
Werkt dit wel, dan zou het kunnen zijn dat er een fout in een van de WMV
bestanden zit.

Probeer eens een ander merk DVD te branden, branders kunnen namelijk heel
gevoelig zijn voor bepaalde merken cd's en dvd's.

Ik hoor graag de uitkomst.

mheim is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
nog niet gelukt...
Nee, ik begreep ook niet zoveel van de reactie van Johnnie T. In elk geval heb ik de dvd's nooit geformatteerd voordat ik die wmv's met DVD Maker probeerde te branden. Ik heb het nu ook geprobeerd met Studio 11, maar daar gebeurt precies hetzelfde. Het gaat pas helemaal op het eind fout en ook Studio 11 meldt dat ik er een nieuwe onbeschreven dvd in moet doen. Inmiddels heb ik met al dit gedoe al meer dan 10 dvd's verknald, van verschillende merken.
Ik heb ook foto's geprobeerd te branden, maar helaas gaat ook dat helemaal op het eind fout, dus op het moment dat ik de melding krijg "Schijf voltooien. Een ogenblik geduld. 98,9%."

Ik heb ook al gedacht dat het misschien met het nieuwe servicepack van Vista te maken heeft, omdat ik voor installatie daarvan geen problemen had met DVD Maker. Maar ik heb het systeem teruggezet naar voor installatie van SP1 en ook dat loste mijn probleem niet op.
groet,
Margriet
QPC

Re: problemen met dvd maker
"mheim" <mheim.37yus7@no-mx.forums.vistaheads.com> schreef in bericht

> [...]
> had met DVD Maker. Maar ik heb het systeem teruggezet naar voor
> installatie van SP1 en ook dat loste mijn probleem niet op.

Als ik het zo lees, dan ben ik toch bang dat jouw brander defect is en
vandaar de zogenaamde 'lead-out' niet (goed) kan branden.

JohnnyT

Re: problemen met dvd maker

"mheim" wrote:

> [...]
>

> --
> mheim
>
> Heb je 2 brand software programma's op je pc geinstalleerd?

Probeer het dan eens met een andere brand software en als ook dat niet lukt
dan is de speler kapot.

zo duidelijker mheim?