Toetsen doen de verkeerde dingen...

Pieter

Toetsen doen de verkeerde dingen...
Bij de eerste maal inrichting van m´n laptop (met Vista) is een verkeerde
toetsenbordconfiguratie gekozen (ik denk VS ipv europe, of zoiets)
Hoe kan ik dit herstellen= (die = hoorde eigenlijk eenvraagteken te zijn.....)
Edward

Re: Toetsen doen de verkeerde dingen...

"Pieter" <Pieter@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> toetsenbordconfiguratie gekozen (ik denk VS ipv europe, of zoiets)
> Hoe kan ik dit herstellen= (die = hoorde eigenlijk eenvraagteken te

wel eens gehoord van configuratie scherm? zoek landinstellingen.

Ramsterdam

> [...]

> toetsenbordconfiguratie gekozen (ik denk VS ipv europe, of zoiets)
> Hoe kan ik dit herstellen= (die = hoorde eigenlijk eenvraagteken te

ctrl+shift brengt het vraagteken weer terug

Linea Recta

> [...]
> toetsenbordconfiguratie gekozen (ik denk VS ipv europe, of zoiets)
> Hoe kan ik dit herstellen= (die = hoorde eigenlijk eenvraagteken te

Zet taal op Nederlands en toetsenbord op Verenigde Staten (niet
internationaal!)
Dan ben je ook van het geduvel af met enkele en dubbele aanhalingstekens.

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Linea Recta schreef op 14-4-2008 22:40:

> Zet taal op Nederlands en toetsenbord op Verenigde Staten (niet
> internationaal!)
> Dan ben je ook van het geduvel af met enkele en dubbele aanhalingstekens.

En dan heb je weer dat 'geduvel' met é è ü ë ...... Dáárvoor is nu juist
die VS Internationaal zo handig!

Linea Recta

Re: Toetsen doen de verkeerde dingen...
news:5f695$4803c2f6$5353d4bc$17321@cache90.multika bel.net...

aanhalingstekens.

> En dan heb je weer dat 'geduvel' met é è ü ë ...... Dáárvoor is nu

juist
> die VS Internationaal zo handig!

Wat voor geduvel is dat?? Ik vermoed dat je letters met accenten bedoelt
(die hier overigens niet goed worden weergegeven, zie boven).
Letters met accenten maak ik hier gewoon door alt+cijfercode in te voeren.

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Linea Recta schreef op 15-4-2008 12:28:
> [...]

> (die hier overigens niet goed worden weergegeven, zie boven).
> Letters met accenten maak ik hier gewoon door alt+cijfercode in te voeren.

1. Als je je OE goed instelt, kun je letters met accenten prima lezen
2. Alt+cijfercode handig? ... brrrrrrrr

Ko

Re: Toetsen doen de verkeerde dingen...
news:68e59$4804889a$5353d4bc$21570@cache110.multik abel.net...

> 1. Als je je OE goed instelt, kun je letters met accenten prima lezen
> 2. Alt+cijfercode handig? ... brrrrrrrr

In ieder geval zeker niet op een Portable! Dan 100% zeker de juiste KB
layout.

Ko

Linea Recta

> [...]

nu

voeren.

> 1. Als je je OE goed instelt, kun je letters met accenten prima lezen

Mijn eigen accenten zie ik correct, maar die van een ander (soms) niet?? Ik
heb dat al eens vaker gemerkt. Waar kan dat nou weer aan liggen? Wat moet ik
instellen dan?

> 2. Alt+cijfercode handig? ... brrrrrrrr

Ja handig is anders, maar de juiste tekens krijgen vind ik toch
belangrijker.

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Linea Recta schreef op 15-4-2008 16:09:

> Mijn eigen accenten zie ik correct, maar die van een ander (soms) niet?? Ik
> heb dat al eens vaker gemerkt. Waar kan dat nou weer aan liggen? Wat moet ik
> instellen dan?

Ik gebruik OE al lang niet meer, maar de instellingen waren zo:

extra - opties - tabblad Lezen:
Lettertypen - Codering - West-Europees (Windows)
en dan knop 'Als standaard instellen'
Internationale instellingen - *geen* vinkje voor 'Standaardcodering
voor alle inkomende berichten gebruiken'

OE hoort in de header van het bericht te zien welke codering de
verzender heeft gebruikt en past zich daaraan aan. Mocht dat mislopen
dan kun je altijd nog via menu Beeld - Codering de codering van het
betreffende bericht wijzigen (en die wijziging onthoudt hij ook nog eens
miraculeus voor dat ene bericht)