Geen geldige Webmap

bello

Geen geldige Webmap
Hallo mensen.
Na behoorlijk zoeken heb ik gevonden hoe ik een webmap als
netwerklocatie kan toevoegen in vista. (Deze map heb ik ooit
probleemloos in XP kunnen instellen.)

Nu krijg ik uiteindelijk de melding 'Geen geldige webmap' zonder
verdere vermelding of het
gaat om machtigingen of beveiligingsinstellingen.
Heb al allerlei instellingen langsgelopen en het helpcentrum
geraadpleegd maar geen hint
gevonden.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen?

Bello

Re: Geen geldige Webmap
bello brought next idea :
> [...]
> geraadpleegd maar geen hint
> gevonden.
>
> Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen?

Ik heb met het toevoegen van ftp lokaties geen enkel probleem.
Doe dat via Computer > Netwerklokatie toevoegen > klik op de link
Verbinding maken met een website waar u documenten en afbeeldingen kunt
opslaan > Volgende > klik op Aangepaste netwerklokatie kiezen > geef
het ftp adres op, voorafgegaan door ftp:// > geef eventueel je
inloggegevens op > geef de naam op voor de lokatie > Voltooien.
Werkt het zo wel?

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

bello

Re: Geen geldige Webmap
On 13 apr, 17:23, Mamamegs [MS MVP] <mamam...@wilgeenmail.invalid>
wrote:
> [...]

> het ftp adres op, voorafgegaan door ftp:// > geef eventueel je
> inloggegevens op > geef de naam op voor de lokatie > Voltooien.

Dank,
Maar dit is exact de procedure die ik gevolgd heb.
Het enige verschil is dat het bij mij om een http-pagina gaat:

https://homedrive.home.nl/<inlognaam>

Is hier iets fout aan?

Bello

Re: Geen geldige Webmap
It happens that bello formulated :

> Maar dit is exact de procedure die ik gevolgd heb.
> Het enige verschil is dat het bij mij om een http-pagina gaat:
>
> https://homedrive.home.nl/<inlognaam>
>
> Is hier iets fout aan?

Nee, je doet alles goed, maar het gaat fout in IE7. Homedrive werkt met
WebDAV en daar zijn problemen mee in IE7.
Probeer het eens via ftp://homedrive.home.nl
Als het goed is kun je dan alleen bij je publieke map, maar als je
inlogt via IE, dan verschijnt de privemap ook in Verkenner in je
webmap... Ik heb zelf geen @home, is getest (met IE7 in XP!!!) door een
vriend van mij... Ik kan niet garanderen dat het in Vista ook werkt....

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Bertje

Re: Geen geldige Webmap
> [...]
> Maar dit is exact de procedure die ik gevolgd heb.
> Het enige verschil is dat het bij mij om een http-pagina gaat:

Probeer eens het volgende...

Ga in de verkenner naar extra - netwerkverbinding maken.
Kies dan voor"Verbinding maken met behulp van een andere
gebruikersnaam.

Vul in het inlogscherm de gebruikersnaam en wachtwoord van Home in.

Geef dan in map de URL van je webdrive op maar LET OP!!!!

https:\\homedrive.home.nl/YOUW NAAM

de schuine strepen achter https: zijn andersom dan
normaal bij een URL.. (Server roules)

--
Gr.
Bertje

Re: Geen geldige Webmap
Bertje has brought this to us :

> LET OP!!!!
>
> https:\\homedrive.home.nl/YOUW NAAM
>
> de schuine strepen achter https: zijn andersom dan
> normaal bij een URL.. (Server roules)

Sh*t... Zou het hem daar in zitten???

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

> [...]

Als je een Netwerkmap aan je verkenner wilt toevoegen wel.. :')

--
Gr.
Bertje

Re: Geen geldige Webmap
Bertje pretended :

> Als je een Netwerkmap aan je verkenner wilt toevoegen wel.. :')

Nee, dat moet gewoon http:// of https:// zijn... Alleen als je een
share op je netwerk benadert doe je dat met \\servernaam\sharenaam

> [...]

> Nee, dat moet gewoon http:// of https:// zijn... Alleen als je een share op
> je netwerk benadert doe je dat met \\servernaam\sharenaam

Een share hoef niet in je eigen netwerk te zitten.

waarom werkt https://homedrive.home.nl/NAAM dan niet
en https:\\homedrive.home.nl/NAAM wel

--
Gr.
Bertje

Re: Geen geldige Webmap
Bertje formulated on zondag :

> Een share hoef niet in je eigen netwerk te zitten.

Dat beweer ik ook niet...

> waarom werkt https://homedrive.home.nl/NAAM dan niet
> en https:\\homedrive.home.nl/NAAM wel

Werkt bij mij allebei niet.