2 computers via n router aan elkaar verbonden

bugsbunny

2 computers via n router aan elkaar verbonden
Hallo,
Ik heb een PC met XP.Hierop heb ik een router aangesloten,en via deze router
een laptop met Vista home prem.Alles werkt perfect.
Mijn vraag is,hoe of wat moet ik doen om ze met elkaar in verbinding te
brengen.
Ik wil nl bestanden overbrengen ed.
Bij voorbaat dank voor enig assistentie.
--
bugs
Jan Besar

Re: 2 computers via n router aan elkaar verbonden
Op Sun, 13 Apr 2008 04:47:00 -0700, bugsbunny
<bugsbunny@discussions.microsoft.com> schreef:

> [...]
>brengen.
>Ik wil nl bestanden overbrengen ed.
>Bij voorbaat dank voor enig assistentie.

Als ze elkaar zien, dan kun je met Windows Verkenner bestanden
overbrengen. In Windows Verkenner kun je op je netwerk komen,dus ook
op de drives van de twee systemen.
Wel eerst zorgen dat de mappen waar je naar toe overbrengen of wil
lezen op delen staan.
Suk6
Jan

bugsbunny

Re: 2 computers via n router aan elkaar verbonden
Hi jan,
Hoe laat ik ze elkaar ´´zien´´.
--
bugs

"Jan Besar" wrote:

> [...]
> Jan

Jan Besar

Re: 2 computers via n router aan elkaar verbonden
Op Sun, 13 Apr 2008 05:45:01 -0700, bugsbunny
<bugsbunny@discussions.microsoft.com> schreef:

>Hi jan,
>Hoe laat ik ze elkaar zien.

Je schreef toch al dat alles perfekt werkt!

Johnny T

"Jan Besar" wrote:

> Je schreef toch al dat alles perfekt werkt!

ja alles werkt perfect, maar hij moet alleen nog weten Hoe alles werkt.
perfect toch?:-)

Ruben Maas

Re: 2 computers via n router aan elkaar verbonden
Hallo Bugs,

Op de laptop met Vista moet je in Netwerk Centrum een 3 dingen goed
instellen.
1. Bestanden delen
2. Openbare mappen delen
3. Met wachtwoord beveiligd delen

Voordat je begint, kun je even controleren of de computers in dezelfde
werkgroep zitten.

XP:
Klik met je rechtermuisknop op "Deze computer" > Eigenschappen > tabblad
"Computernaam"
Dan staat daar bij werkgroep een naam (bijvoorbeeld: "MSHOME" of
"WORKGROUP").
Als je dan op Wijzig klikt kun je die gegevens veranderen indien nodig.

Vista:
Klik op "Start" en dan rechtermuisknop op "Computer".
In het venster dat nu opent zie je allemaal informatie over jou computer.
Je ziet ook "Computernaam: .. " en "Volledigenaam: ..." en "Werkgroep: ..."
en daar rechts van zie je "instellingen wijzigen" staan.
Daar kun je de instellingen van je "Vista" computer veranderen indien nodig.

1. Bestanden delen.
Als je op het pijltje naast bestanden delen klikt staat daar:
"Als bestanden delen is ingeschakeld, zijn bestanden en printers die op deze
computer worden gedeeld toegankelijk voor personen in het netwerk."
Er staan dan ook 2 selectie bolletjes met in- en uitschakelen. Mijn
instelling is hier ingeschakeld.

2. Openbare mappen delen.
Windows Vista heeft standaard een aantal openbare mappen. Je hoeft dus geen
schijven, bestanden of mappen apart te delen.
Als je deze functie inschakeld kunnen mensen die op het netwerk aangesloten
zijn deze mappen zien en daar bestanden op zetten of af halen. Mijn
instelling is hier: Ingeschakeld

3. Met wachtwoord beveiligd delen.
Windows Vista heeft de mogelijkheid om je bestanden met een wachtwoord
beveiligd te delen. Dit is handig als je bepaalde mappen niet toegankelijk
wilt maken voor bepaalde personen in het netwerk. Ik heb dit zelf
uitgeschakeld staan. Het is dus niet nodig.

Vervolgens moet je op je XP machine de bestanden en mappen delen die je wilt
overzetten.
Dit kun je doen door de map naar keuze met je rechtermuisknop aan te klikken
en dan op delen en beveiligen te klikken.

Als alles inderdaad perfect werkt zou je nu elkaar in je netwerk omgeving
kunnen "zien"

Succes

Ruben Maas
ruben@freebird-design.nl