nogmaals SP1

Edward

nogmaals SP1
Ik lees in webwereld dus dit:

""'Allereerst wordt de volledige versie van Vista SP1 met daarin alle 36
talen
aangeboden. De download voor x86-systemen is 550 MB groot en is met name
bedoeld voor systeembeheerders. 'We raden deze optie af voor consumenten',
aldus Olivier van Noort, bij Microsoft Product Solutions Manager. 'Er wordt
namelijk niet gecontroleerd of alle updates nodig zijn en of de pc klaar is
voor SP1.'
Voor systemen die tussendoor zijn bijgewerkt, komt de Service Pack een week
later als optionele download beschikbaar via Windows Update en een maand
later als automatische download.'""

Wat moet ik nu? Bij mij staat automatische update ingesteld, dus wil dat dan
zeggen dat die 550MB dan ook daadwerkelijk wordt gedownload (terwijl dat
voor mij als particulier blijkbaar niet nodig is). Of moet ik autoatisch
update uitschakelen en afwachten? Maar hoe weet ik dan dat het hier om de
550MB gaat?
En die automatische update een maand later? Hoe weet ik dan dat het om het
kleine pakket van 65MB gaat?
Raadsels......

Mark Veldhuis

Re: nogmaals SP1
Edward laid this down on his screen :

> Wat moet ik nu

Dat hangt er van af wat je zelf wilt. ;-)
> Bij mij staat automatische update ingesteld, dus wil dat dan
> zeggen dat die 550MB dan ook daadwerkelijk wordt gedownload (terwijl dat voor
> mij als particulier blijkbaar niet nodig is).

Nee. Als je via Automatische Updates (of handmatig via Windows Update)
SP1 binnenhengelt, zal worden gekeken welke onderdelen je nodig hebt.
Is je systeem al volledig bijgewerkt met de laatste updates zul je dus
minder nodig hebben dan bijv. na een verse installatie van Vista RTM.

Dat bestand van 550 MB. kun je in principe gewoon downloaden en
installeren. Handig om op een CDtje te branden ofzo, als je meerdere
machines moet updaten of voor als je een schone installatie wilt doen
binnenkort. Hoef je 'm niet opnieuw te downloaden.

Dus: heb je geduld, kun je wachten tot je SP1 binnenkrijgt via
Automatische Updates. Wil je eerder updaten, haal dan dat grote bestand
binnen zodra het beschikbaar is, en installeer het.

Mark Veldhuis.

~PC-freakİ~

Re: nogmaals SP1
Op Sat, 12 Apr 2008 14:04:55 +0200, schreef "Edward" <edward@email.com>
het volgende.

> [...]
>update uitschakelen en afwachten? Maar hoe weet ik dan dat het hier om de

Maak je geen zorgen, die DL is alleen handmatig te doen en wel hier;
<http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=B0C7136D-5EBB-413B-89C9-CB3D06D12674&displaylang=en>
Die krijg jij echt niet via automatische update binnen.

>En die automatische update een maand later? Hoe weet ik dan dat het om het
>kleine pakket van 65MB gaat?
>Raadsels......

Gewoon alles laten zoals het nu staat, dan komt het vanzelf goed.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl