Installer service probleem (error 1719)

El Dimi

Installer service probleem (error 1719)
Hallo,
Ik heb al een tijdje het probleem dat ik geen programma's meer kan
installeren of verwijderen die de installer service gebruiken (andere
installers zijn geen probleem)maar de updates komen normaal binnen. Vroeger
werkte dit allemaal zonder problemen maar om één of andere reden krijg ik nu
steeds de volgende melding: "Kan geen toegang krijgen tot de Installer
service. Dit kan optreden als de installer onjuist is geïnstalleerd. Neem
contact op met het ondersteunend personeel voor hulp." Ik heb al van alles
geprobeerd om het terug te doen werken maar er is niets die me helpt en ik
heb geen zin om mijn vista opnieuw te installeren. Een keer heb ik een
melding gekregen met error 1719 maar dit heeft me ook al niet veel verder
gebracht. Ik heb ook al verschillende KB's bekeken maar meeste zijn niet van
toepassing voor vista of doen niets aan het probleem. Ik zit hier met een HP
laptop waar de windows reeds opstond maar heb SP1 nog niet geprobeerd omdat
ik met de nederlandse versie van vista zit. Is er iemand die iets
gelijkaardigs heef gehad en het heeft kunnen oplossen?

Re: Installer service probleem (error 1719)
El Dimi schreef op 11-4-2008 23:23:
> [...]
> ik met de nederlandse versie van vista zit. Is er iemand die iets
> gelijkaardigs heef gehad en het heeft kunnen oplossen?

Je hebt al vanalles geprobeerd ...... , dit ook?:

Start - typ in Zoekvak cmd.exe GEEN enter geven. Even later bovenin
rechtsklik op 'zwarte' cmd.exe - Uitvoeren als Administrator.
typ
msiexec /unregister <enter>
en daarna
msiexec /register <enter>
pc herstarten

El Dimi

Re: Installer service probleem (error 1719)
Dat was een van de eerste dingen die ik had geprobeerd, is iets die vermeld
wordt in een KB maar is niet van toepassing is voor vista. Een andere
oplossing die ik al ben tegen gekomen was MSI opnieuw installeren maar de
installer is niet te downloaden en de Windows Installer CleanUp tool heeft
juist MSI nodig om die te installeren(een simpele exe die je gewoon hoeft uit
te voeren was zeker te simpel geweest?).
De truc met de regfile van een pc waarbij MSI wel nog werkt is ook al
toegepast. Ik heb ook al de oplossing met sfc geprobeerd maar is ook al niets.