Geluidsdriver/audioprobleem

Rob

Geluidsdriver/audioprobleem
Hallo allemaal,

Ik heb een Medion destop PC 6731 Platinum edition. Daarin zit een high
definition audio-apparaat van Realtek 8 kanaals. De driver hiervoor is van
Microsoft en dateert van 21-06-2006 versie 6.0.6000.16386. Geluid werkt.
Nu heeft Medion op de site een nieuwe driver van Realtek de R 1.87 (WDM
6.0.1.5567) gezet, die goed wordt geinstalleerd en het audioapparaat
allerlei mogelijkheden als een equaliser en dergelijke meegeeft. Maar zodra
geinstalleerd en computer opnieuw opgestart is er helemaal geen geluid meer
te horen. Ben inmiddels ook al naar de site van Realtek geweest en heb daar
de versie R 1.90 vandaan gehaald....hetzelfde verhaal.
Toen Medion vier dagen geleden gebeld...had beter de koekenbakker kunnen
vragen....drie kwartie aan de telefoon....niets. Ik zou worden teruggebeld,
nouja dat gebeurt dus gewoonweg niet.
Nou hoop ik maar dat iemand op deze nieuwsgroep dit probleem kent en mij kan
helpen.
Iedere reactie is van harte welkom, want ik zie dit gewoon niet meer zitten.
Sorry overigens voor de uitgebreide uitleg!
Bvd voor hulp,
Rob.

Re: Geluidsdriver/audioprobleem
Rob schreef op 11-4-2008 21:38:
> [...]
> Iedere reactie is van harte welkom, want ik zie dit gewoon niet meer
> zitten. Sorry overigens voor de uitgebreide uitleg!

Niet exact dezelfde gang van zaken als bij jou, maar probeer eens
http://www.vistabits.nl/driver_insta...ds_opnieuw.htm

Verder: wat is er, na opstarten, van die geluidskaart+driver te zien in
Apparaatbeheer? Foutsymbolen?

Re: Geluidsdriver/audioprobleem
It happens that Rob formulated :
<knip>
> [...]
> er helemaal geen geluid meer te horen. Ben inmiddels ook al naar de
> site van Realtek geweest en heb daar de versie R 1.90 vandaan

<knip>

Staat bij Geluid in het Configuratiescherm je speakers als standaard
apparaat? Als je de speakers test, komt er dan wel geluid uit? (via
Geluid > Configureren > Test)
Kijk eens of er bij Geluid > Eigenschappen > tab Verbeteringen een
vinkje staat voor Alle Geluidseffecten uitschakelen.

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

news:a95fd$47ffc1ee$5353d4bc$27598@cache90.multika bel.net...

> [...]
> http://www.vistabits.nl/driver_insta...ds_opnieuw.htm
>
> Verder: wat is er, na opstarten, van die geluidskaart+driver te zien in

Hallo, allemaal hartelijk dank voor het meedenken. Na een week rommelen
eindelijk die laatste driver en software van Realtek er werkend op gekregen
door deze eerst via configuratiescherm te verwijderen (Ik dacht dat deze
allang was verwijderd, maar zag dat hij nog vrolijk in de lijst stond....)
en toen de bestaande MS-driver bij te werken. En nee Karel er stond in
apparaatbeheer totaal geen fout gemeld dat was nu juist het gekke. Ik ben
erg blij dat de zaak nu naar behoren werkt. Nogmaals veel dank!!!
Rob.