Windows Help wordt niet gevonden door Vista

777Jacqueline

Windows Help wordt niet gevonden door Vista
Heb een aantal problemen met Vista die ik nu eens probeer op te lossen.

Sinds enige maanden kan Windos Vista (Home Premium) de Help bestanden niet
vinden en/of laden.
Zodra ik op Help klik, verschijnt eerst:
een blanco Help en Ondersteuning venster.

Vervolgens een venster: 0% van van windows voltooid. Bestandsinformatie
ophalen.

Het laatste venster:
kan / van Windows niet downloaden (mag het later nog een keer proberen, maar
het lukt dus nooit...... :-( )

Het is een simpel probleem waarschijnlijk, want in de Windows map zit wel
degelijk een Help map. Neem aan dat de link aangetast is. Wie weet hoe ik dit
kan herstellen?

Re: Windows Help wordt niet gevonden door Vista
777Jacqueline brought next idea :
> [...]
>
> Het is een simpel probleem waarschijnlijk, want in de Windows map zit
> wel degelijk een Help map. Neem aan dat de link aangetast is. Wie

Hier eens kijken:
http://www.vistabits.nl/help_onderst...werkt_niet.htm

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

777Jacqueline

Re: Windows Help wordt niet gevonden door Vista
Ah ha.... Een programmaatje draaien dat mijn Registry aanpast zonder dat ik
weet wat het doet??? Oei, dat vind ik nou eng.
Zij die aanwijzingen ergens terug te vinden zodat ik het register zelf kan
aanpassen? Dan weet ik tenminste wát er gebeurt.

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl
>
> Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Re: Windows Help wordt niet gevonden door Vista
777Jacqueline submitted this idea :

> [...]
> Zij die aanwijzingen ergens terug te vinden zodat ik het register
> zelf kan aanpassen? Dan weet ik tenminste wßt er gebeurt.

Niks engs aan... Je kunt een regfile altijd met Kladblok openen om te
kijken wat erin staat, in dit geval:

[HKEY_CLASSES_ROOT\.xml]
@="xmlfile"
"Content Type"="text/xml"
"PerceivedType"="text"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.xml\OpenWithList]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.xml\OpenWithList\winword.exe]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\.xml\PersistentHandler]
@="{7E9D8D44-6926-426F-AA2B-217A819A5CCE}"

Ik begrijp je terughoudendheid wat betreft inhoud, maar waarom zou je
dat zelf willen doen? De kans dat er iets fout gaat is veel groter...
In dit geval heeft het te maken met xml bestanden, die niet correct
behandeld worden.

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

777Jacqueline

Re: Windows Help wordt niet gevonden door Vista
Ja, ik had het ondertussen ook bedacht dat ik het kon openen en zelf lezen
wat er stond... duh!

Bedankt voor je hulp!