DHCP client wil niet automatisch opstarten in Vista

777Jacqueline

DHCP client wil niet automatisch opstarten in Vista
Ik werk met Vista Home Premium en heb sinds een paar maanden problemen met
mijn internetverbinding. Krijg wel toegang tot het lokale netwerk, maar niet
met internet. Meestal moet ik rechtsklikken op het netwerkicoon, Diagnose en
Herstel kiezen en krijg te horen dat de DHCP client niet wordt geladen. Deze
klik ik dan aan en daarna is het probleem opgelost.

Op sommige dagen heb ik wél me**** verbinding met internet... Graag wil ik
dit probleem oplossen, want er zijn meerdere problemen met Vista die ik elke
keer op moet lossen voordat ik aan de gang kan gaan. Mijn computer is
verbonden aan een router waar 4 PC's aan hangen.

Enig idee?

Re: DHCP client wil niet automatisch opstarten in Vista
777Jacqueline brought next idea :
> [...]
> Vista die ik elke keer op moet lossen voordat ik aan de gang kan
> gaan. Mijn computer is verbonden aan een router waar 4 PC's aan

Ga eens naar start en tiep in het zoekvlak services.msc. Kijk of de
DHCP service op automatisch staat. Je kunt dit veranderen door erop te
dubbelklikken.
Als een omweg zou je kunnen proberen om alle PC's in het netwerk een
vast IP adres te geven.

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

777Jacqueline

Re: DHCP client wil niet automatisch opstarten in Vista
De instelling staat op Automatisch... Ik ga eens kijken of ik de PC's een
vast IP adres kan geven. Vreemd, want de anderen hebben er geen problemen
mee...!

Bedankt voor je hulp!!!

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> dubbelklikken.
> Als een omweg zou je kunnen proberen om alle PC's in het netwerk een

govert0308 is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: DHCP client wil niet automatisch opstarten in Vista
Ik denk dat ik ook een probleem heb met DHCP Client aangezien ik niet op internet kan en het tekentje aangeeft dat ik geen verbinding heb. Als ik op verbinding met netwerk klik staat er verbonden met beperkte toegang. Als ik dan Probleem vasstellen doe geeft hij aan: De service DHCP Client word niet uitgevoerd op deze computer
Ik heb ook al geprobeerd bij start in te tikken: Services.msc. en dan handmatig te starten maar dan geeft hij een fout aan.

KAN IEMAND MIJ HELPEN ??????

Alvast bedankt

Gr. Govert
karelV [MS MVP]

govert0308 schreef op 8-9-2009 11:19:
> [...]
> Ik heb ook al geprobeerd bij start in te tikken: Services.msc. en dan
> handmatig te starten maar dan geeft hij een fout aan.

Het hoe luidt die fout dan *letterlijk* ?

govert0308 is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: DHCP client wil niet automatisch opstarten in Vista
Quote:
Originally Posted by karelV [MS MVP] View Post
> [...]
> handmatig te starten maar dan geeft hij een fout aan.

Het hoe luidt die fout dan *letterlijk* ?

Als ik handmatig wil starten komt er een bericht waar dit in staat:

Kan de DHCP Client Service op lokale computer niet starten.

Fout:1068:Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.
karelV [MS MVP]

govert0308 schreef op 12-9-2009 11:23:

> Als ik handmatig wil starten komt er een bericht waar dit in staat:
> Kan de DHCP Client Service op lokale computer niet starten.
> Fout:1068:Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

Als je dubbelklikt op de service DHCP Client en het tabblad
Afhankelijkheden bekijkt kun je zien waar hij afhankelijk van is. Helaas
kom ik daar ook niet verder mee.
Misschien kom je iets te weten uit het logboek Systeem [Start - typ
Logboeken - Windows logboeken - Systeem]

Machiel de Wit

Re: DHCP client wil niet automatisch opstarten in Vista
govert0308 <govert0308.3ye8sb@no-mx.forums.vistaheads.com> schreef
in news:govert0308.3ye8sb@no-mx.forums.vistaheads.com

Helpt dit:
http://www.microsoft.com/windowsmobi...cp-client.mspx

--
MdW.

govert0308 is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: DHCP client wil niet automatisch opstarten in Vista
Quote:
Originally Posted by Machiel de Wit View Post
> [...]

> Kan de DHCP Client Service op lokale computer niet starten.
>
> Fout:1068:Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

DHCP | Dynamic Host Configuration Protocol Client-service van Windows

--
MdW.
Ik zal ff kijken ik hoop dat ik eruit kom alvast bedankt voor de delen informatie en de moeite