Beveiligingswaarschuwing in Vista

Ivo

Beveiligingswaarschuwing in Vista
Hoi,
In Win. Vista 32bit, het ik rivatune geinstalleerd, maar telkens bij het
opstarten, geeft Vista een beveilingingswaarschuwing van, er is een
programma dat toegang tot uw computer zoekt, wilt u dat toestaan enz...
Is er ergens een mogelijkhied om alleen dat bepaald programma automatisch
ALTIJD de toestemming te geven, ik zou echt tevreden zijn als iemand mij kon
helpen, want ik vind dat zeer irritant, en waarschijnlijk ik niet alleen
Alvast dank

Johnny T

RE: Beveiligingswaarschuwing in Vista

"Ivo" wrote:

> [...]
> helpen, want ik vind dat zeer irritant, en waarschijnlijk ik niet alleen

Dat is de firewall die zorgt dat niet iedereen zomaar in je pc kan komen
zonder toestemming.
>Je zal dus in de firewall het programma toestemming moeten geven dat het programma van bepaalde poorten toestemming mag hebben om in je pc te komen in je map Shell32.

Als je het programma zelf wilt instellen dan kan dit via
Start--Configuratiescherm(klik links op Klassieke weergave) en klik op
Firewall.
Klik dan links te zien op ''Een programma via Windows Firewall toestaan''.
klik op Doorgaan en klik in tabblad Uitzonderingen onderin op knop
''Programma toevoegen''
scrol naar beneden en zoek het programma pictogram van rivatune en klik op OK.

(als het goed is tenminste dan zie alvast onderin bij pad: C:\ Program
Files\ met programma bijvoorbeeld Adobe 8.0 staan) staat daar geen
C:\Program Files\
ga dan via Bladeren naar map Program Files toe en zoek dan rivatune en klik
1x erop en klik dan op OK.

Sluit alle firewall vensters af en als het goed is moet het zo lukken.
Zo niet dan zal je even contact met die sitebeheerder van rivatune moeten
opnemen of de vraag stellen op hun site welke poorten je handmatig moet
instellen,want het is niet te vinden op de site zelf.

Re: Beveiligingswaarschuwing in Vista
Johnny T has brought this to us :

> Dat is de firewall die zorgt dat niet iedereen zomaar in je pc kan
> komen zonder toestemming.

Dat is niet de firewall, maar UAC (gebruikersaccountbeheer) en dat is
'by design'. Wil je de melding niet meer krijgen dan zul je dus UAC uit
moeten zetten en ben je de extra beveiliging van Vista kwijt.
Zie:http://www.vistabits.nl/UAC_uitzetten.htm

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Edward

Re: Beveiligingswaarschuwing in Vista

"Ivo" <imail@skynet.be> schreef in bericht
> [...]
> ALTIJD de toestemming te geven, ik zou echt tevreden zijn als iemand mij
> kon helpen, want ik vind dat zeer irritant, en waarschijnlijk ik niet

ALTIJD toestemming? Dat betekent dan ook dat je ALTIJD kans hebt op rotzooi,
ik vind deze beveiliging dus helemaal niet irritant, en waarschijnlijk ik
niet alleen....

Ivo

Re: Beveiligingswaarschuwing in Vista

"Edward" <edward@email.com> schreef in bericht

> "Ivo" <imail@skynet.be> schreef in bericht

> ALTIJD toestemming? Dat betekent dan ook dat je ALTIJD kans hebt op
> rotzooi, ik vind deze beveiliging dus helemaal niet irritant, en
> waarschijnlijk ik niet alleen....

Het enige dat werkt, is de gebruikersaccountbeheer uitzetten, maar waarom
moet dat toch altijd zo ingewikkeld zijn, v.b bij beveiligingcenter kan je
het alleen aanzetten, waarom moet dat via een andere weg om het uit te
zetten, dat vind ik absurd, van systeemherstel net hetzelfde, om zelf een
herstelpunt te maken, moet je ook via een andere weg, ik heb echt een
verkeerde keuze gemaakt, door voor Vista te kiezen, nog niks anders dan
problemen gehad, oh was ik maar bij XP gebleven, alvast dank jongens

Re: Beveiligingswaarschuwing in Vista
on 12-4-2008, Ivo supposed :
> [...]

> gemaakt, door voor Vista te kiezen, nog niks anders dan problemen
> gehad, oh was ik maar bij XP gebleven, alvast dank jongens

Als de meiden ook nog mogen meedoen... ;-)
Dit ligt niet aan Vista, maar aan Rivatuner. Zij moeten de code van hun
programma aanpassen. Ik had 'in den beginne' ook verschillende
programma's die ik zelf liet meestarten en die om toestemming vroegen
of
geblokkeerd werden. Na updates van de makers was dit verholpen.

Dat gezegt hebbende, ik heb wel een workaround voor je gevonden:
http://forums.guru3d.com/showthread....&highlight=UAC

news:mn.63007d840faa8861.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> geblokkeerd werden. Na updates van de makers was dit verholpen.
>
> Dat gezegt hebbende, ik heb wel een workaround voor je gevonden:

Heb (voor het gemak) nu de UAC uitgeschakeld, en het werkt een stuk
prettiger, dat beetje minder veiligheid kan mij niet schelen, XP had dat
niet, en wat mij betreft was XP veilig genoeg, toch ga ik nog even die links
bekijken, bedankt voor de info