Kaartlezer verdwijnt na "veilig verwijderen".

J.T. van Es

Kaartlezer verdwijnt na "veilig verwijderen".
Mijn computer met Vista heeft een ingebouwde kaartlezer. Om een kaartje er
uit de halen ga ik in de verkenner op het desbetreffende driveje staan,
klik rechts en kies voor "veilig verwijderen". Daarna verdwijnt de hele
kaartlezer uit beeld. Opnieuw een kaartje plaatsen doet niets.
Bij apparaten beheer staat de het "USB-apparaat voor massa opslag" met een
geel driehoekje met uitroepteken en de voLgende tekst:
"Kan dit apparaat niet gebruiken omdat het is voorbereid om veilig te worden
verwijderd, maar het apparaat is nog niet van de computer verwijderd. (Code
47) Verwijder dit apparaat eerst van de computer en sluit het vervolgens
opnieuw op de computer aan".
Dat verwijderen is toch wat lastig bij een ingebouw apparaat uit een
verzegelde kast. Als de computer opnieuw word gestart is de kaart lezer er
weer. Als ik uitwerpen gebruik ipv "veilig vewijderen" gaat alles goed.
Deze fout is er met de laatste updates in gekomen.
Met deze fout kan ik wel leven maar zag hem toch liever verholpen.
Hans

Re: Kaartlezer verdwijnt na "veilig verwijderen".
J.T. van Es used his keyboard to write :
> [...]
> Deze fout is er met de laatste updates in gekomen.
> Met deze fout kan ik wel leven maar zag hem toch liever verholpen.

Het doet gewoon wat het moet doen, namelijk de hardware verwijderen,
niet de kaart die in de lezers zit, maar de lezer zelf dus... Je moet
ook gewoon Uitwerpen gebruiken.

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

J.T. van Es

Re: Kaartlezer verdwijnt na "veilig verwijderen".
news:mn.5b427d84f8f0dc5c.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> Het doet gewoon wat het moet doen, namelijk de hardware verwijderen, niet
> de kaart die in de lezers zit, maar de lezer zelf dus... Je moet ook

Ik vind het dan toch vreemd dat je een ingebouwd apparaat buiten werking
kunt zetten door op "veilig vewijderen" te klikken. Is dat niet te
voorkomen?
M.i moet je een ingebouwd apparaat alleen bij "apparaten beheer" buiten
werking kunnen stellen.
Want wat we nu hebben is dat CD's, DVD's en geheugenkaartjes met uitwerpen
verwijderd moeten worden en stiks met "veilig verwijderen". Doe je dat een
keer verkeerd dan ben je je kaartlezer voorlopig kwijt.

J.T. van Es wrote :
> [...]
> uitwerpen verwijderd moeten worden en stiks met "veilig verwijderen".
> Doe je dat een keer verkeerd dan ben je je kaartlezer voorlopig

Het punt is dat die lezers als 'Devices with Removable Storage' worden
gezien. Ze zitten vrijwel altijd op de interne USB aangesloten en
verschijnen dan als 'USB Mass Storage Device' in Hardware Veilig
Verwijderen. Het geheugenkaartje is een opslagmedium, net zo goed als
een CD of DVD. Als je dit weet is het logisch dat je de optie Uitwerpen
moet gebruiken. Wat betreft USB sticks, dat is zelf een USB Storage
Device dat direct op de USB poort wordt aangesloten en moet dus wel
veilig verwijderd worden.
Ik hoop dat het zo duidelijk is. ;-)

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Jan Besar

Re: Kaartlezer verdwijnt na "veilig verwijderen".
Op Fri, 11 Apr 2008 21:13:39 +0200, Mamamegs [MS MVP]
<mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef:

> Het geheugenkaartje is een opslagmedium, net zo goed als
>een CD of DVD

Sorry,
maar een CD of DVD verwijder ik door de lade te openen dmv de
druktoets op het device.
Jan
Jawade

Re: Kaartlezer verdwijnt na "veilig verwijderen".
In article <eokvv35a0gjcib02nk4ng7464cis1haqbl@4ax.com>, Jan Besar <opa@fastmail.fm> says...

> Sorry,
> maar een CD of DVD verwijder ik door de lade te openen dmv de
> druktoets op het device.

Er is inderdaad een essentieel verschil, een in gebruik zijnd
geheugenkaartje zit electrisch aangesloten op de pc, en moet
softwarematig verbroken worden om geen dataverlies te lijden.
Door dat verschil zal er in de behandeling wel een foutje geslopen
zijn. Ik heb hetzelfde euvel onder XP.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Weer update BackUp-prog.
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.fortunecity.com/
J.T. van Es

Re: Kaartlezer verdwijnt na "veilig verwijderen".
news:mn.5cf97d8472d59a65.72151@wilgeenmail.invalid ...

> [...]
> moet gebruiken. Wat betreft USB sticks, dat is zelf een USB Storage
> Device dat direct op de USB poort wordt aangesloten en moet dus wel

Wat je schrijft is duidelijk. Wel vind ik de gelijkstelling van een CD en
DVD aan een geheugenkaartje vreemd.

Hans