Beeldscherminstellingen

dany.v

Beeldscherminstellingen
Hallo,

Probleempje waar (vermoedelijk) een eenvoudig antwoord (dat ik niet ken)
voor bestaat:
Wanneer ik via het configuratiescherm> persoonlijke instellingen een (foto)
afbeelding als bureaubladachtergrond of schermbeveiliging selecteer dan
wordt deze niet schermvullend afgebeeld. Wanneer ik echter in "mijn
afbeeldingen" op een foto rechtsklik op "als bureaubladachtergrond
gebruiken" dan wordt deze wel schermvullend weergegeven. Wat dient
(her)ingesteld om steeds schermvullende afbeeldingen te verkrijgen?

dany.v

Re: Beeldscherminstellingen
dany.v schreef op 10-4-2008 21:11:
> [...]
> (foto) afbeelding als bureaubladachtergrond of schermbeveiliging
> selecteer dan wordt deze niet schermvullend afgebeeld.

En als je (onderaan) het stipje op de meest linkse keuze zet?
[Hoe moet de afbeelding worden weergegeven?]

Jetze Mellema

Re: Beeldscherminstellingen
"dany.v" <stealth@telenet.be> schreef in bericht
> Wanneer ik via het configuratiescherm> persoonlijke instellingen een
> (foto) afbeelding als bureaubladachtergrond of schermbeveiliging selecteer
> dan wordt deze niet schermvullend afgebeeld. Wanneer ik echter in "mijn

Kijk eens onderaan in dat scherm, daar staan nog een aantal opties om te
bepalen of de foto vergoot, uitgerekt of 'getegeld' moet worden weergegeven.

Jetze Mellema (MS MVP)

news:93927$47fe69e7$5353d4bc$23623@cache90.multika bel.net...

> En als je (onderaan) het stipje op de meest linkse keuze zet?
> [Hoe moet de afbeelding worden weergegeven?]

KarelV

Welk stipje bedoelt u juist? In welk scherm vind ik dit?
BTW, wanneer ik een foto in de map "mijn afbeeldingen" aanklik wordt deze
niet schermvullend weergegeven in de Windows Fotogalerie.Ik kan de foto wel
schermvullend maken wanneer ik de knop "ware grootte" activeer.Ik had graag
dat al mijn afbeeldingen altijd en automatisch (en dus ook als
schermbeveiliging) op ware grootte werden weergegeven en vraag mij af of
hiervoor een centrale instelling bestaat.

dany.v schreef op 11-4-2008 10:12:

> news:93927$47fe69e7$5353d4bc$23623@cache90.multika bel.net...

> KarelV
>
> Welk stipje bedoelt u juist? In welk scherm vind ik dit?

Precies waar je zegt .... bureaubladachtergrond, daar zie ik allemaal
achtergronden waaruit te kiezen is (eventueel via bladeren). Onderaan
(vlak boven de OK knop) kun je 3 soorten instellingen kiezen [met de
tekst: Hoe moet de afbeelding worden weergegeven?].
Als die 3 keuzes bij jou ontbreken heb je een merkwaardige vista :-(

news:b142f$47ff2e94$5353d4bc$24694@cache100.multik abel.net...

> [...]
> tekst: Hoe moet de afbeelding worden weergegeven?].
> Als die 3 keuzes bij jou ontbreken heb je een merkwaardige vista :-(

KarelV,

Die knop stond reeds op "aan scherm aanpassen", dus stip uiterst links. Die
instelling heeft echter enkel betrekking op de bureaubladachtergrond en
heeft geen effect op de afbeeldingen aangeklikt in de map noch op deze in de
schermbeveiligingsmodus. Het probleem is dat de afbeeldingen automatisch in
de Windows Fotogalerie gecentreerd worden weergegeven en dat de ware grootte
enkel handmatig kan ingegeven door activatie van desbetreffende knop.

dany.v schreef op 11-4-2008 13:46:

> [...]
> automatisch in de Windows Fotogalerie gecentreerd worden weergegeven en
> dat de ware grootte enkel handmatig kan ingegeven door activatie van

- Hoe jij een .jpg als schermbeveiliging wilt installeren is me een
raadsel cq. nog onbekend.
- Afbeeldingen worden door Windows Fotogalerie standaard op ware grootte
weergegeven. Dwz een kleine foto van 120*160 pixels wordt op 120*160
pixels grootte weergegeven. Als op die manier een 1200*1600 foto te
groot wordt voor het schermpje is Windows Fotogalerie zo slim om hem wat
kleiner weer te geven zodat hij nog volledig in het scherm past.
Als je dat anders wilt moet je maar zoeken naar een viewer die dat
anders doet.