windows mail werkt niet meer

Astrid

windows mail werkt niet meer
Hallo,
Ik ben al maanden aan het zoeken voor een oplossing van mijn windows mail
probleem.Ik kan het totaal niet openen en gebruiken.Hieronder doe ik even een
kopie van de fout.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: WinMail.exe
Versie van toepassing: 6.0.6000.16480
Tijdstempel van toepassing: 4638f473
Naam van foutmodule: MSOE.DLL
Versie van foutmodule: 6.0.6000.16480
Tijdstempel van foutmodule: 4639022f
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 0004220b
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 8d13
Aanvullende informatie 2: cdca9b1d21d12b77d84f02df48e34311
Aanvullende informatie 3: 8d13
Aanvullende informatie 4: cdca9b1d21d12b77d84f02df48e34311

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?link...3&clcid=0x0413
--
Ik hoop dat er iemand met een oplossing komt want ik word er gek
van!Microsoft heeft geen oplossing en stuurt me door naar de winkel waar ik

Astrid France

Re: windows mail werkt niet meer
Astrid schreef op 10-4-2008 14:08:
> [...]
> probleem.Ik kan het totaal niet openen en gebruiken.Hieronder doe ik even een

Dit proberen?:
http://www.vistabits.nl/windows_mail...instellen.html

Astrid

Re: windows mail werkt niet meer
Hallo Karel,
Ik heb alles door gelopen en wet je wat zo raar is?ik kan helemaal geen
windows mail vinden niet bij taakbeheer en niet bij regedit en verder.
Ik heb
-- C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Wi ndows Mail
gekopieerd en gezocht op de computer maar hij kon niks vinden,is dit
normaal?lijkt mij niet he?lijkt wel of het gewoon verwijderd is.

Astrid France

Astrid schreef op 10-4-2008 16:11:
> [...]
> gekopieerd en gezocht op de computer maar hij kon niks vinden,is dit
> normaal?lijkt mij niet he?lijkt wel of het gewoon verwijderd is.

Helemaal 'weg' zijn zou wel erg gek zijn ....
Het programma zélf (winmail.exe) staat in de map c:\program
files\windows mail
Wat gebeurt er als je dáár dubbelklikt op winmail.exe ?

Verder: de submap AppData is een 'verborgen' map. Om die, en alles wat
daaronder hangt, zichtbaar te maken moet je eerst bij Mapopties - tab
Weergave aanstippen dat je verborgen bestanden en mappen wilt weergeven.

Astrid

Re: windows mail werkt niet meer
Ja Karel daar heb ik wat gevonden maar er staat WinMail zonder .exe en als
ik hem aan klik geeft hij weer aan kan het programma niet openen wilt u op
het internet zoeken voor een oplossing voor het probleem enz enz maar ook dat
werkt niet hoor.
Heb hem ook nog even rechts aangeklikt en als administrator uitvoeren maar
maakte geen verschil.
--
Astrid France

"karelV" wrote:

> [...]
> daaronder hangt, zichtbaar te maken moet je eerst bij Mapopties - tab
> Weergave aanstippen dat je verborgen bestanden en mappen wilt weergeven.

Ko

Re: windows mail werkt niet meer
"Astrid" <Astrid@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> werkt niet hoor.
> Heb hem ook nog even rechts aangeklikt en als administrator uitvoeren maar

Open een cmd prompt als administrator. (type cmd onder in de zoekbalk) niet
op enter drukken, bovenin het startmenu komt cmd.exe te staan daar
rechtsklikken en kiezen voor "Uitvoeren als administrator" en het dan
volgende venster intypen (zonder aanhalingstekens en let op de spatie!) "sfc
/scannow" .

dit duurt even en zal indien mogelijk beschadigde bestanden repareren.
Daarna de PC herstarten en als het goed is moet winmail weer werken.

Ko

Astrid schreef op 10-4-2008 17:02:
> [...]
> werkt niet hoor.
> Heb hem ook nog even rechts aangeklikt en als administrator uitvoeren maar

Geen extensie .... Zie je bij de andere bestanden wél alle extensies
(.dll enz.) of heb je bij Mapopties - Weergave een vinkje staan voor
'extensies van bekende bestandstypen verbergen'? Dat vinkje maar even
weghalen dan krijgen we minder verwarring.

De huidige Winmail.exe is trouwens 6.0.6000.16480 , 397312 bytes groot.
Als de tip van Ko (sfc /scannow) winmail niet herstelt weet ik ook zo
gauw niets nieuws meer (behalve een herinstallatie van vista, maar dat
is het laatste wat je wilt :-( ).

Astrid

Re: windows mail werkt niet meer
Hallo Ko,
Nou ik heb het gedaan hoor ....maar hij had wat fouten gevonden maar kon
niet alles repareren.Alles opnieuw opgestart maar helaas was niks veranderd.
Nou heb ik vanmiddag wat gevonden wat er waarschijnlijk mee te maken heeft,
ik zat te kijken bij c:/vista/programfiles/windowsmail en kwam ik iets tegen
dat er een fout was met * een activex fout (ook iets met java stond erbij)
ik loop me nu rot te zoeken waar het was om het zo duidelijk mogelijk op te
schrijven maar kan het niet meer vinden.Het had iets te maken met dat het
programma windowsmail niet uitgevoerd kon worden door dat er wat mis was met *
Ik hoop dat je er wat van begrijpt hahahaha
groetjes

--
Astrid France

"Ko" wrote:

> [...]

> dit duurt even en zal indien mogelijk beschadigde bestanden repareren.
> Daarna de PC herstarten en als het goed is moet winmail weer werken.

Astrid

Re: windows mail werkt niet meer
hallo Karel,
Nou zie mijn reactie aan Ko zijn tip heeft het ook niet opgelost.
Hoe kan het nou toch dat je computer ineens van de een op andere dag de mail
niet meer opent ik blijf het raar vinden dat ik straks alles er weer opnieuw
op moet zetten.Ik kan me wel herinneren dat ik kon zien vanaf welke datum ik
de mail niet meer kon gebruiken en die datum viel gelijk samen met een
windows update.Het is wel eens door mijn hoofd geschoten dat het er iets mee
had te maken zou dat kunnen denk je?
Nou ik wacht nog even af of Ko of iemand anders een tip heeft en dan zit er
niks anders op als weer opnieuw te beginnen.
Bedankt voor nu .

--
Astrid France

"karelV" wrote:

> [...]
> Als de tip van Ko (sfc /scannow) winmail niet herstelt weet ik ook zo
> gauw niets nieuws meer (behalve een herinstallatie van vista, maar dat

Astrid was thinking very hard :
> [...]
> denk je? Nou ik wacht nog even af of Ko of iemand anders een tip
> heeft en dan zit er niks anders op als weer opnieuw te beginnen.

Haal zo gauw niet uit dit verhaal of je systeemherstel geprobeerd hebt?

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info