Muis

J. Jongen

Muis
Beste forumleden, Ik heb maar weer eens jullie hulp nodig.
Toen ik vanmorgen mijn laptop aanzette, werkte mijn USB-muis plotseling niet
meer en kreeg ik volgende melding:
" Er is tijdens de installatie van het stuurprogramma voor het apparaat een
probleem opgetreden. Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden,
maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te
installeren. HID-compliant apparaat. Eris een probleem met de installatie
van eze hardware opgetreden. In het installatiebestand voor het
stuurprogramma ontbrekt een benodigde vermelding. Mogelijk s het INF-bestand
voor Windows 95 of een later besturingssysteem geschreven. Neem contact op
met e fabrikant van de hardware"
Het betreft hier een laptop van nog geen jaar oud Acer Aspire 9420 met Vista
Ultimate. Tot vanmiddag werkte het nog perfect, Maar plots herkent hij de USB
muis niet meer. Usb poort werkt gewoon, bijv met memorystick.
Bijwerken stuurprogramma en alle andere dingen al geprobeerd.
Wie kan mij helpen?

met vriendelijke groeten
Jo

Johnny T

RE: Muis

"J. Jongen" wrote:

> [...]
> muis niet meer. Usb poort werkt gewoon, bijv met memorystick.
> Bijwerken stuurprogramma en alle andere dingen al geprobeerd.

Dat plots is dat nadat hij uit de slaapstand komt? zo ja
kijk dan even hier op punt 4
http://www.microsoft.com/netherlands...rdware.aspx#11

en je kan op die site (zie rechtsbovenin Statusnline als hij aanwezig
is)rechtsreeks chatten met een medewerker van de supportdesk.
die moet het weten.
J. Jongen

RE: Muis
Geweldig!
Bedankt voor de tip!

"Johnny T" wrote:

> [...]
>
> en je kan op die site (zie rechtsbovenin Statusnline als hij aanwezig
> is)rechtsreeks chatten met een medewerker van de supportdesk.

Guillaume

RE: Muis
Hey, hier precies het zelfde probleem. Ik heb ook windows ultimate.
Vanmorgen werkte alles perfect. Windows update kwam er ff door heen
screeuwen maarja ik zei dat ie maar later de computer moest opstarten.
Vanmiddag opnieuw opgestart windows update's werden geinstalleerd. En ja hoor
al mijn usb muizen die ik thuis heb kunnen opeens niet meer geinstalleerd
worden. Ik vermoed dat het gewoon weer eens dat het die "geweldige" updates
het zijn? Iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen?

"J. Jongen" wrote:

> Geweldig!
> Bedankt voor de tip!

J. Jongen

RE: Muis
Ik denk inderdaad dat het probleem veroorzaakt wordt door de updates van deze
week.
Ik heb een Logitech UltraX Optische muis.
Normaal gesproken heeft de muis geen drivers nodig in XP en Vista. Ik heb
het probleem uiteindelijk kunnen oplossen door op de volgende link de driver
ervoor te downloaden.

http://www.vista-driver.org/download...al_mouse_.html

Daarna werkte hij weer als vanouds.
Misschien heb je er iets aan en vind je er de benodigde drivers.
Succes!

Jo