HP / TV

Huib

HP / TV
Hallo,
Ik ben geen experts op dit niveau.
Met hulp van jullie kan ik nu via een HDMI- kabel een DVD afspelen op mijn
TV en is echt prachtig zowel het beeld als het geluid.
Ik heb een HP-laptop(HP Pavilion DV9285ea) waar alle nodige SW (Quickplay)
in zit om dit en veel meer te besturen.

Mijn eerst volgende stap is proberen om omgekeerd iets te doen (TV naar PC
en eventueel op nemen op de PC)

Ik veronderstel dat die HDMI enkel video uitgang PC en ingang TV is en dat
dit omgekeerd niet werk (TV kijken en parallel bekijken op PC via die HDMI
gaat wellicht niet?)

Als ik een TV-programma wil bekijken op de PC zal ik me wellicht een
omvormer moeten aanschaffen.
Graag enkele tips.

Met dank
Huib

QPC

Re: HP / TV
"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> gaat wellicht niet?)
>
> Als ik een TV-programma wil bekijken op de PC zal ik me wellicht een

Is dit misschien een optie?

http://www.hauppauge.de/benelux/page...prods_usb.html

Edward

> [...]

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> Als ik een TV-programma wil bekijken op de PC zal ik me wellicht een

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de mogelijkheid van online tv?
Alles moet wel een paar seconden bufferen, maar met zo'n 3000 tv zenders tot
je beschikking kan je even vooruit. Of je dit ook kunt opnemen weet ik
eigenlijk niet.

kijk hier: http://www.upclive.nl/Televisie/Live...al_Showkanaal/

of worldwide: http://nl.wwitv.com/?gclid=CMiiy8GUxIYCFTt4MAodSzldPQ

Edward

Re: HP / TV

"Edward" <edward@email.com> schreef in bericht

> [...]

> tot je beschikking kan je even vooruit. Of je dit ook kunt opnemen weet ik

opnemen is dus ook geen probleem met o.a. http://www.wmrecorder.com/

Frans

Re: HP / TV

"Edward" wrote:

> "Edward" <edward@email.com> schreef in bericht

> opnemen is dus ook geen probleem met o.a. http://www.wmrecorder.com/

Ik lees hier in de presentatie dat dit product enkel tot Windows 98/me/2000
of XP is bedoeld.

Werkt dit ook onder Windows Vista?

Groetjes.

Frans
Edward

Re: HP / TV

"Frans" <Frans@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
news42D55D7-B27F-469D-9BDC-8F733311A14D@microsoft.com...

> Ik lees hier in de presentatie dat dit product enkel tot Windows
> [...]

ik lees dit:
Technical Info:
a.. Requires Windows Vista, XP, 2000, 98 or ME. Intel Macs with Parallels.
Supported Transport Protocols: RTSP, HTTP, MMS.
b.. Supported File Types: WMA, WMV, ASF, ASX, MPEG, AVI, WAV, RM, RA, FLV,
MP3, MOV

Huib

> [...]

> gaat wellicht niet?)
>
> Als ik een TV-programma wil bekijken op de PC zal ik me wellicht een

Allen bedankt voor de info.

groeten
Huib

Huib

Re: HP / TV

"QPC" <qpc@xs4all.nl> schreef in bericht
> "Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Is dit misschien een optie?
>
> http://www.hauppauge.de/benelux/page...prods_usb.html

Hallo,
Ik had zo iets al gezien via Pinnacle.
Mijn vraag is dan verder weet u of zo'n convertor voor DVB-T signalen ook
gebruikt kan worden om rechtstreeks aan de kabel aan te sluiten of is het
enkel voor DVB-T signalen...

> [...]

> gebruikt kan worden om rechtstreeks aan de kabel aan te sluiten of is het

Ja, je kan hier rechtstreeks de tv-kabel op aansluiten.....

> "Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Ja, je kan hier rechtstreeks de tv-kabel op aansluiten.....

Hallo,
Bedankt,
Dit wil dan ook zeggen dat ik de Windows Media Centre (Quick Play van HP ,
TV programma's moet kunnen opnemen)
Juist?
Verder moet ik nog uitzoek of ik de signalen van Belgacom TV (die via de
telefoonlijn komen kan binnennemen via die convertor).
Groeten
Huib