Virus W32/Nuwar.SO.worm

meindert@discussions.microsoft.com

Virus W32/Nuwar.SO.worm
Hallo,

Vanmiddag kreeg ik bovenstaande virus op mijn PC tijdens windows update.
Mijn Panda antivirus detecteerde de worm wel, maar kon hem niet desinfecteren,
waardoor mijn PC geheel "in de war was".
Via opstarten met de Vista CD kon ik alles weer goed werkend krijgen.
Bij Panda was vanmiddag deze worm nog niet bekend!!
Via Google gezien, dat deze worm in buitenland wel al bekend was.

Met vriendelijke groet,
Meindert van den Berg
Jan Verheijen

Re: Virus W32/Nuwar.SO.worm
Hallo,

Heb dit virus gisteren ook 'onder de leden' gehad. De computer was
nauwelijks meer bestuurbaar.
Het bestand WinInet.dll in Windows\System32 was door mijn virusscanner Panda
gedesinfecteerd.
Windows Mail niet te starten; evenmin Internet Explorer en Verkenner.
Vanuit de Veilige Modus een herstelpunt geselecteerd. Daarna loopt alles
weer als een zonnetje.

Groet,
Jan
..
<meindert@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
news83582A7-D3DF-42FF-8E26-C1DB46244236@microsoft.com...
> [...]
> Bij Panda was vanmiddag deze worm nog niet bekend!!
> Via Google gezien, dat deze worm in buitenland wel al bekend was.

Klaas Slegt

Re: Virus W32/Nuwar.SO.worm
Ik heb het probleem gisteren ook gehad en ook bij mij hielp een
systeemherstel met behulp van de Vista DVD.
MAAR:
Bij elke keer opnieuw opstarten meldt Panda weer dat het virus is ontdekt en
vraagt mij opnieuw op te starten.
Uiteraard doe ik dat niet, want dan ben ik weer wininet.dll kwijt.

Graag een permanente oplossing.

Klaas

> [...]
> Bij Panda was vanmiddag deze worm nog niet bekend!!
> Via Google gezien, dat deze worm in buitenland wel al bekend was.

Re: Virus W32/Nuwar.SO.worm
Klaas Slegt schreef op 8-4-2008 12:01:
> [...]
> ontdekt en vraagt mij opnieuw op te starten.
> Uiteraard doe ik dat niet, want dan ben ik weer wininet.dll kwijt.

Van dat virus weet ik niets, maar blijkbaar vindt Panda dat er iets mis
is met wininet.dll .
Mijn wininet.dll heeft versienummer 7.00.6000.16609 . Een copie staat in
de map
c:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-i..tocolimplementation_31bf3856ad364e35_6.0.6000.1 6609_none_000bb771a4a46504\
Misschien dat je *die* wininet.dll kunt copieren naar de map
c:\windows\system32.

Edward

Re: Virus W32/Nuwar.SO.worm

> [...]
> Bij Panda was vanmiddag deze worm nog niet bekend!!
> Via Google gezien, dat deze worm in buitenland wel al bekend was.

Dit is toch van de gekke, een update van Windows met een worm, dat zou
wereldwijd een kleine ramp en blamage voor MS betekenen. Hier moet iets
anders aan de hand zijn, ben je legaal bezig? (sorry, dit is geen
beschuldiging, doch gewoon een vraag).

PauL

Re: Virus W32/Nuwar.SO.worm

"Edward" <edward@email.com> schreef in bericht news:%23Xo9lpWmIHA.4744@TK2MSFTNGP06.phx.gbl...

> [...]

> wereldwijd een kleine ramp en blamage voor MS betekenen. Hier moet iets
> anders aan de hand zijn, ben je legaal bezig? (sorry, dit is geen

IMHO is er iets aan de hand met die Panda software
en hebben ze een "oplossing.exe" :

http://forum.hijackthis.de/showthrea...t=29728&page=2
meindert@discussions.microsoft.com

Re: Virus W32/Nuwar.SO.worm
Ik heb zeker een legale versie!!! Anders zou ik de melding niet gedaan hebben
in
de Windows Community Groep!! Er zou wel iets anders aan de hand kunnen zijn,
echter voor het updaten was er niets aan de hand terwijl er na het updaten
een worm aanwezig was.
Verder werk ik met een legale versie van
Microsoft Office 2007 en Panda antivirus 2008.

Meindert

"Edward" wrote:

> [...]

> wereldwijd een kleine ramp en blamage voor MS betekenen. Hier moet iets
> anders aan de hand zijn, ben je legaal bezig? (sorry, dit is geen

Hans

Re: Virus W32/Nuwar.SO.worm

"PauL" <mipa2@skynet.be.del> schreef in bericht

> "Edward" <edward@email.com> schreef in bericht

> IMHO is er iets aan de hand met die Panda software
> en hebben ze een "oplossing.exe" :
>
> http://forum.hijackthis.de/showthrea...t=29728&page=2

Klopt. Ik heb bij iemand precies hetzelfde probleem gezien. Bleek
veroorzaakt te zijn door de update van Panda van 7 april. Het bestand
wininit.dll was hernoemd. Zodra ik een nieuwe wininet.dll plaatste "greep"
Panda in en hernoemde het weer tot wininit (zonder dll). Naar een vorig
herstelpunt terugzetten bleek de oplossing.
Hans

CC Levi

Re: Virus W32/Nuwar.SO.worm
Niet alleen naar een vorig herstelpunt, maar ook als de wiedeweerga Panda
updaten naar de definities van 8 april. Anders zou je een herhaling krijgen,
zoals ik helaas bij mezelf en anderen vandaag heb gemerkt.

Klaas

Naar een vorig
> herstelpunt terugzetten bleek de oplossing.
> [...]

Hieronder een antwoord van Panda:

<<<Beste Meindert,

Het probleem werd veroorzaakt door een foutieve update op Vista machines
zonder SP1, het bestand wininet.dll (dat niet echt geinfecteerd was) werd
aanzien als de beruchte Nuwar (Storm) worm en dus verwijdert. De updates
werden op maandag zelf nog aangepast.>>>

Met vriendelijke groet,
Meindert