Optionele update

meindert@discussions.microsoft.com

Optionele update
Hallo,

Voor Windows Vista is sinds vandaag de volgende optionele update bechikbaar:

Intel Corporation-Display-Intel (R) 82945G Express Chipset Family

Tijdens installeren van deze update deed mijn PC helemaal niets meer en
kreeg ik op het display allemaal verschillende gekleurde horizontale strepen.
Dat was even schrikken!
Na de PC spanningsloos gemaakt te hebben, kon ik hem gelukkig weer opstarten
en
kreeg ik als foutmelding nr 80070103. Verder gezocht en deze foutcode kan
verschillende oorzaken hebben.

Wat kan ik doen om deze optionele update toch te kunnen installeren?

Bij voorbaat dank voor een reactie,
met vriendelijke groet,
Meindert van den Berg
Gandalf Gladstone

Re: Optionele update

<meindert@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> verschillende oorzaken hebben.
>
> Wat kan ik doen om deze optionele update toch te kunnen installeren?

Optionele updates vallen vaak onder de term "nice to have"

Ga na of je daadwerkelijk die optionele update nodig hebt!

If it ain't broken, you shouldn't try to fix it!

meindert@discussions.microsoft.com

Re: Optionele update

Hallo,

Ik heb bijna dagelijks problemen met het beeldschermstuurprogramma.
Het beeldscherm wordt tijdelijk even zwart, met als melding: het beeldscherm
stuurprogramma werkt niet meer; er volgt echter wel een automatisch herstel.
Wel verschillende oplossingen geprobeerd die via de Intel-site werden
aangegeven,
echter geen resultaat.
Vandaar dat ik dacht dat deze optionele update een oplossing voor dit
probleem gaf.

Meindert

> [...]
> aangegeven,
> echter geen resultaat.
> Vandaar dat ik dacht dat deze optionele update een oplossing voor dit

Dan dien je op de site van jouw videokaart chipset /fabrikant of leverancier
naar een nieuwere
versie beeldschermstuurprogramma's (grafische kaart) te zoeken en die te
installeren.
Zorg wel dat je eerst de (kreupele) reeds aanwezige versie verwijderd.
Dat is ook mogelijk in de Eigenschappen van Apparaatbeheer of via het
Software scherm.

De chipset van jouw videokaart kun je in Apparaatbeheer achterhalen door het
kruisje naat Beeldschermadapters te klikken.

> [...]

> aangegeven,
> echter geen resultaat.
> Vandaar dat ik dacht dat deze optionele update een oplossing voor dit

Is het mogelijk om systeemherstel te doen naar een eerder tijdstip toen
er nog géén problemen waren met het beeldscherm?

meindert@discussions.microsoft.com

Re: Optionele update
Hallo Gandalf,

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb in een eerder stadium wel een ander Intel
beeldschermstuurprogramma geïnstalleerd, echter de resolutie was niet juist.
Bij aanpassing van de resolutie kreeg ik of een te grote tekst of een te
kleine tekst.
Intel gaf toen aan, dat er nog geen juiste grafische kaart beschikbaar was.

Dit probleem is al vanaf eind 2007 aanwezig, en systeemherstel voor die datum
lukt niet meer.

Met vriendelijke groet,
Meindert