Zeer slechte geluids kwaliteit

Erik

Zeer slechte geluids kwaliteit
Sinds ik een nieuwe webcam heb geinstalleerd, (Logitech QuickCam pro 9000)
ondervind ik de volgende problemen:

1. Als ik tegelijkertijd naar muziek luister via mijn windows mediaplayer
(via een externe plug-in luidsprekers van Logitech) èn een videochat doe, dan
geeft het geluid van de externe luidsprekers een gekraak en zeer onzuiver
geluid. Ook de persoon met wie ik dan videochat, kan mij nauwelijks horen.

Het probleem doet zich enkel voor vanaf het moment dat ik de 2 applicaties
samen doe. Het geluid is uitstekend wanneer ik enkel luister naar muziek via
windows media player.

Nu heb ik volgende vragen:

1:Moet ik hiervoor de webcam opnieuw installeren? Of wat kan ik hier aan
doen om dit probleem te verhelpen?

2. Ik vermoed dat ik een verkeerde driver heb geïnstalleerd voor mijn
geluidsysteem op mijn laptop (sinds dat mijn laptop volledig gecrashed was)
Ik heb dan drivers moeten zoeken en ik heb toen een willekeurige driver
geïnstalleerd).

Kan er mij iemand uitleggen hoe ik juist kan te weten komen welke driver ik
hiervoor moet installeren? Ik weet dat mijn geluidssysteem van "Realtek" is..

Misschien heeft mijn 2de vraag ook met mijn eerste te maken.

Alvast bedankt!

Erik

Re: Zeer slechte geluids kwaliteit
Erik schreef op 6-4-2008 15:06:
> [...]
> hiervoor moet installeren? Ik weet dat mijn geluidssysteem van "Realtek" is..
>
> Misschien heeft mijn 2de vraag ook met mijn eerste te maken.

Voor wat betreft je laatste vraag: kijk eens met System Information for
Windows [http://www.gtopala.com/ , freeware] wat voor geluidskaart het is.
Hardware - Devices - besturing voor geluid, video en spelletjes. Daar je
geluidskaart opzoeken.

Re: Zeer slechte geluids kwaliteit
Erik laid this down on his screen :
> [...]
> van "Realtek" is..
>
> Misschien heeft mijn 2de vraag ook met mijn eerste te maken.

Hoogstwaarschijnlijk wel..

Om te weten welke driver je nodig hebt moet je eens kijken in de
documentatie van je laptop. Welke merk, model en type is de laptop?

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Erik

Re: Zeer slechte geluids kwaliteit
Dank jullie voor jullie antwoord.

Mijn Laptop is van het merk : ASUS, type Z9200VC Graphics by nVIDIA, kan je
hiermee iets doen.

After serious thinking Erik wrote :
> Dank jullie voor jullie antwoord.
>
> Mijn Laptop is van het merk : ASUS, type Z9200VC Graphics by nVIDIA,
> kan je hiermee iets doen.

Als ik op de site van Asus kijk, zijn er geen drivers voor Vista
beschikbaar. Het gaat om Realtek High Definition Audio drivers en die
zijn er wel voor Vista op de site van Realtek.
http://www.realtek.com.tw/downloads/... &DownTypeID=3

Verwijder echter wel eerst de oude driver in Apparaatbeheer, voordat je
de nieuwe installeert.

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Martin

Re: Zeer slechte geluids kwaliteit

news:mn.35247d84d1e2beac.72151@wilgeenmail.invalid ...

> [...]
> http://www.realtek.com.tw/downloads/... &DownTypeID=3
>
> Verwijder echter wel eerst de oude driver in Apparaatbeheer, voordat je de

Hoeft niet doet het progje zelf, heb deze gisteren geupdate, oude worden
eerst verwijderd
dan pc op nieuwe opstarten, daarna de nieuwe setup van het progje draaien,
en pc op nieuw
opstarten.

--
Martin

Re: Zeer slechte geluids kwaliteit
Martin submitted this idea :
> [...]

> worden eerst verwijderd
> dan pc op nieuwe opstarten, daarna de nieuwe setup van het progje

In dit geval is dat wl aan te raden, omdat de OP verkeerde drivers
genstalleerd heeft...

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Erik

Re: Zeer slechte geluids kwaliteit
Dank jullie beide. Ik ga dat eens proberen, en ik laat jullie iets weten.
HOpelijk heb ik tegen dan terug een normaal geluid.

Greetz,
Erik

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> Martin submitted this idea :

> In dit geval is dat wél aan te raden, omdat de OP verkeerde drivers
> [...]

Hallo, ik heb ondertussen de nieuwe driver geinstalleerd, maar als ik opnieuw
opstartte, dan blijkt dat er " geen apparaat voor geluidsweergave is
geïnstalleerd". Ik weet niet wat te doen om terug geluid te hebben. Kan er
iemand me aub helpen .

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> Martin submitted this idea :

> In dit geval is dat wél aan te raden, omdat de OP verkeerde drivers
> [...]

QPC

Re: Zeer slechte geluids kwaliteit
"Erik" <Erik@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> opstartte, dan blijkt dat er " geen apparaat voor geluidsweergave is
> geïnstalleerd". Ik weet niet wat te doen om terug geluid te hebben. Kan

Ook gezien de leeftijd van het model notebook (2005?), begin ik nu toch
ernstig te twijfelen of er wel een High Definition geluidschip in die laptop
zit. Met andere woorden, ik denk dat je de verkeerde driver probeert te
installeren.
Ik kan het nergens terug vinden in jouw berichten, maar gebruik je op die
laptop nu Vista of XP?????
In ieder geval voor XP kan je de juiste drivers hieronder downloaden:

http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us