Geluidsicoon rechtsonder weg / slecht geluidsweergave

Erik

Geluidsicoon rechtsonder weg / slecht geluidsweergave
Hallo, sinds ik een nieuwe webcam heb geinstalleerd is mijn geluids icoon
rechtonder weg, en is mijn geluid bij het chatten met cam heel slecht.Ik weet
dat dit weinig informatie is,maar misschien kan iemand mij toch op weg helpen
naar oon oplossing.
Hoe krijg ik mijn geluids icoontje terug, en hoe krijg ik terug een goed
geluid bij het video chatten?

Re: Geluidsicoon rechtsonder weg / slecht geluidsweergave
Erik schreef op 6-4-2008 11:56:
> [...]
> naar oon oplossing.
> Hoe krijg ik mijn geluids icoontje terug, en hoe krijg ik terug een goed

Eerst dat icoontje maar: Rechtsklik ergens op de taakbalk -
Eigenschappen - tab Systeemvak. Vinkje voor 'Volume'

Erik

Re: Geluidsicoon rechtsonder weg / slecht geluidsweergave
Dank je Karel.

Nu rest nog het probleem van de slechte geluids kwaliteit:
Probleem is het volgende:

Sinds ik een nieuwe webcam heb geinstalleerd, (Logitech QuickCam pro 9000)
ondervind ik de volgende problemen:

1. Als ik naar muziek luister via mijn windows mediaplayer (via een externe
plug-in luidsprekers van Logitech) en tegelijkertijd een videochat doe, dan
geeft het geluid van de externe luidsprekers een gekraak en zeer onzuiver
geluid. Ook de persoon met wie ik dan videochat, kan mij nauwelijks horen.

Nu heb ik volgende vragen:

1:Moet ik hiervoor de webcam opnieuw installeren? Of wat kan ik hier aan
doen om dit probleem te verhelpen?

2. Ik denk dat ik een verkeerde driver heb geïnstalleerd voor mijn
geluidsysteem op mijn laptop. Hoe kan ik zien welke driver ik hiervoor moet
installeren? Misschien heeft mijn 2de vraag ook met mijn eerste te maken.

Alvast bedankt!