... .exe werkt niet meer

AFP

... .exe werkt niet meer
Onlangs heb ik een acer laptop met een (legale) versie van Windows Vista.
"Bijna" geen problemen mee gehad, tot ik gisteren probeerde winRAR te
installeren. Hierbij kreeg ik de foutmelding "winrar.exe werkt niet meer".
Eerst dacht ik dat het aan winRAR dacht, maar vandaag kwam ik er achter dat
ik geen enkel programma vanaf internet kan installeren.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Re: ... .exe werkt niet meer
AFP explained :
> [...]
> werkt niet meer". Eerst dacht ik dat het aan winRAR dacht, maar
> vandaag kwam ik er achter dat ik geen enkel programma vanaf internet

Systeemherstel geprobeert?

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

AFP

Re: ... .exe werkt niet meer
Dank voor je antwoord. Systeemherstel inderdaad al geprobeerd, maar dat helpt
helaas niet...

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> AFP explained :

> Systeemherstel geprobeert?

> Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl
>
> Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Ko

Re: ... .exe werkt niet meer
"AFP" <AFP@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> dat
> ik geen enkel programma vanaf internet kan installeren.

Opslaan en daarna als administrator installeren, tenminste voor Winrar is
dat de oplossing.

Ko

AFP

Re: ... .exe werkt niet meer
Wederom dank voor de reactie;

Reeds geprobeerd om de setup eerst op te slaan, dit heeft geen effect.
Verder ben ik zelf de administrator. Ook is dit niet alleen het probleem met
WinRAR, maar met ieder programma dat ik probeer te installeren vanaf het
internet...

"Ko" wrote:

> "AFP" <AFP@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Opslaan en daarna als administrator installeren, tenminste voor Winrar is
> dat de oplossing.
>
> Ko

bertram486

> [...]

> dat
> ik geen enkel programma vanaf internet kan installeren.

Kijk eens naar de instellingen van je firewall of antivirus programma.
Ik heb eenzelfde probleem gehad bij Zone Alarm Firewall.
Deze veranderde de extentie van elk gedownloade .exe, .com of .bat bestand
naar .ZLQ
Ik heb dit toen in de in de instellingen kunnen wijzigen en het probleem was
verdwenen.

Bertram

AFP

Re: ... .exe werkt niet meer
Bedankt voor de reactie;

ik zou bijna zeggen: jammer genoeg veranderd nog mijn virusscanner, nog mijn
firewall de .exe bestanden. Verder ben ik er zeker van dat het probleem niet
in de instellingen van de firewall zit, aangezien ik ook al geprobeerd heb om
deze compleet uit te schakelen.

Wie heeft nog een andere suggestie? Waarschijnlijk wordt het probleem wel
opgelost als ik windows Vista opnieuw installeer, maar dat is nu niet bepaald
de meest ideale oplosssing.

"bertram486" wrote:

> [...]

> naar .ZLQ
> Ik heb dit toen in de in de instellingen kunnen wijzigen en het probleem was

AFP

Re: ... .exe werkt niet meer
Via het Engelse forum heb ik te tip gekregen om de setup vanaf een andere
computer op te slaan en vervolgens op mijn computer uit te voeren. Tot mijn
verbazing bleek dit te werken.

Nu blijft alleen het punt staan dat dit naturlijk niet de normale gang van
zaken behoort te zijn, dus ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing. Het
ligt niet aan windows firewall, windows defender of AVG (virusscanner),
aangezien ik al geprobeerd heb om deze compleet uit te schakelen.

"AFP" wrote:

> [...]
> opgelost als ik windows Vista opnieuw installeer, maar dat is nu niet bepaald

Re: ... .exe werkt niet meer
AFP schreef op 7-4-2008 12:11:
> [...]
> ligt niet aan windows firewall, windows defender of AVG (virusscanner),
> aangezien ik al geprobeerd heb om deze compleet uit te schakelen.

Eerst moet je natuurlijk zeker weten dat die 2 downloads verschillend
zijn qua inhoud.
Dat kun je controleren (in een cmd-venster) met fc (FileCompare) :
fc c:\test1\programma.exe c:\test2\programma.exe (als je die 2 downloads
in \test1 resp. \test2 opgeslagen hebt).
[alle opties van fc zie je met fc /? ]

AFP

Re: ... .exe werkt niet meer
De twee downloads zijn hetzelfde; daarbij treedt dit probleem bij
verschillende internet-downloads op.