Achtergrond spyware?

Anubis

Achtergrond spyware?
Ik heb Vista op mijn laptop die nog geen jaar oud is. Sinds een paar maanden
blijft hij zeker een kwartier ratelen nadat hij is opgestart, wat mijn
computer sterk vertraagd. Soms begint hij na een tijdje opnieuw lange tijd
ratelen wat dus wijst op onderliggende activiteit, terwijl ik helemaal niks
doe. Norton Internet security en virus scanner vinden niks. Ook het
programma Spybot Search & Destroy vind geen spyware. Toch vermoed ik dat via
een achterdeurtje ad-on software op mijn harde schijf is binnengedrongen. Ik
weet alleen niet hoe het te vinden en dan ook te verwijderen. Iemand een
idee? Ik zou desnoods de helpdesk van Symantec kunnen raadplegen die dan van
op afstand het probleem oplossen, maar dat zou me een dikke 60€ kosten. Dus
eerst eens hier proberen of iemand raad weet.
Wim Meijdam

Re: Achtergrond spyware?
Kijk eens of indexeren niet de oorzaak is:
Dmv : Open het configuratiescherm
type de het zoek schermpje index
klik op Opties voor indexeren
en controleer/kijk of het indexeren is voltooid of pas de instelligen aan.

succes

"Anubis" <Anubis@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> Dus
> eerst eens hier proberen of iemand raad weet.

Anubis explained on 4-4-2008 :
> [...]
> raadplegen die dan van op afstand het probleem oplossen, maar dat
> zou me een dikke 60 kosten. Dus eerst eens hier proberen of iemand

Twee punten die je kunnen helpen met het uivinden wat er gaande is:
1. Kijk in msconfig (Start > type msconfig <enter> in het zoekvlak >
tab Opstarten) wat er allemaal mee opstart. Een progje dat een
uitgebreider beeld geeft is Autoruns, die kun je hier vinden:
http://technet.microsoft.com/en-us/s.../bb963902.aspx

2. Probeer Taakbeheer eens op te starten om te zien welk proces zo
aktief is. Je kunt eventueel ook kijken met Process Explorer, dat
progje kun je hier vinden:
http://technet.microsoft.com/en-us/s.../bb896653.aspx

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Re: Achtergrond spyware?
Anubis schreef op 4-4-2008 21:21:
> [...]
> op afstand het probleem oplossen, maar dat zou me een dikke 60€ kosten. Dus
> eerst eens hier proberen of iemand raad weet.

Maak je niet te gauw zorgen. Waarschijnlijk de indexing-service. Het
verschijnsel is redelijk normaal voor Vista.