Netwerk vertraging na standy?

Huib

Netwerk vertraging na standy?
Hallo,

Ik heb een netwerk Vista - ME
De ME PC gaat niet in standy (gaat trouwens niet als er een
internetverbinding is).

De Vista PC gaat in standby.

Als de Vista uit standby komt dan duurt het een tijdje eer de netwerking
verbinding terug actief is.

Wat is de technische reden hiervan en kan hier iets aangedaan worden.

Groeten
Huib

Re: Netwerk vertraging na standy?
Huib presented the following explanation :
> [...]
> netwerking verbinding terug actief is.
>
> Wat is de technische reden hiervan en kan hier iets aangedaan worden.

Het kan zijn dat je netwerkkaart nog niet uigeslapen was en moeite
heeft met wakker worden. Sommige types kaarten hebben moeite met de
'sleep' functie van Vista.
Wat kan helpen is om in Apparaatbeheer met rechts te klikken op je
netwerkadapter, te kiezen voor Eigenschappen > tab Energiebeheer en het
vinkje weg te halen bij (sorry, maar ik ben de NL vertaling ff kwijt...
:-Z) Allow the computer to turn off this device to save power.

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

news:mn.249a7d8492abaea7.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> vinkje weg te halen bij (sorry, maar ik ben de NL vertaling ff kwijt...
> :-Z) Allow the computer to turn off this device to save power.

Bedankt voor de interesse.
Sorry maar mijn info was niet volledig.
Vista is draadloos verbonden met een modem en mijn ME - via een netwerkkaart
naar die modem.
Van zodra de internet verbinding op is in Vista (na de standby) zou ik dus
ook verwachten dat het netwerk er ook is.

Modem instelling of netwerkkaart bij ME?
Dit doet zich ook bij het opstarten van beide PC's : beide internet
verbindingen zijn op en pas later komt het netwerk.

Groeten
Huib