Vista 32bits vervangen c.q. opnieuw installeren vista 64

miloman

Vista 32bits vervangen c.q. opnieuw installeren vista 64
Ik heb in dec. 2007 een laptop gekocht, en daarbij zat Vista 32 bit (engels
en NL). Heb deze geinstalleerd, en recent m'n hardware flink geupgrade, en
kom er nu achter dat de 32 bits versie niet alles van m'n geinstalleerde 4GB
geheugen gebruikt... Lees nu her en der dat de 64bits versie van Vista wel
4GB (of meer) ondersteund (en gebruikt).
Kan ik met dezelfde sleutel nu de 64 bits versie installeren? Ik heb daar
een schijfje van, want die heb ik ook op een desktop draaien. Ik hoef dus
geen nieuwe Vista schijf, en opnieuw installeren vind ik geen probleem.

Re: Vista 32bits vervangen c.q. opnieuw installeren vista 64
miloman schreef op 4-4-2008 11:41:
> [...]
> een schijfje van, want die heb ik ook op een desktop draaien. Ik hoef dus
> geen nieuwe Vista schijf, en opnieuw installeren vind ik geen probleem.

De 32bits sleutel en de 64bits sleutel zijn identiek.

miloman

"karelV" wrote:

> De 32bits sleutel en de 64bits sleutel zijn identiek.

OK, dank! Dan heb ik weer wat te doen volgende weekeinde!
Paul

miloman schreef op 4-4-2008 12:00:

> OK, dank! Dan heb ik weer wat te doen volgende weekeinde!
> Paul

Je hebt wél een 64bit processor in die laptop ??

miloman

"karelV" wrote:

> Je hebt wél een 64bit processor in die laptop ??

Yep, het is (nu) een T7700 core 2 duo (was een T5250, ook 64 bits).
Dank voor het meedenken!
Paul
Leen

Re: Vista 32bits vervangen c.q. opnieuw installeren vista 64
Ik zou wel even checken of voor je hardware alle 64 drivers beschikbaar zijn
en of je zeker weet dat al je apllicaties met 64 bit overweg kunnen.
Om maar een voorbeeld te noemen, Ad-Aware 2007 werkt nog steeds niet met 64
bit. De 64bit accepteert alleen gecertificeerde drivers.

Het is de afweging waard.

--

Have a nice day!
Leen