vista in netwerk, traagheid troef

Pepijn

vista in netwerk, traagheid troef
Beste mensen,

Min of meer gedwongen door de leverancier hebben wij nu twee nieuwe PC's met
Vista.
Ze vormen met een XP machine een netwerk (zonder server).
Juist de 'tweede' Vista machine, die de documenten van de eerste moet halen,
doet er heel lang over eer dat de files in het programma geladen zijn.
Sowieso lijken de PC's langzamer dan de XP en dat terwijl er een Quadro
processor met 4 GB geheugen in zit.
Wie heeft een oplossing voor onze grote frustratie.
Alvast dank,

Pepijn

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: vista in netwerk, traagheid troef
"Pepijn" <e.n.joy@xs4all.nl> wrote in message
> [...]
> doet er heel lang over eer dat de files in het programma geladen zijn.
> Sowieso lijken de PC's langzamer dan de XP en dat terwijl er een Quadro

Heb je toevallig een Engelstalige versie en Servicepack 1 al geïnstalleerd?
Die zou een flinke verbetering moeten geven op dit gebied.

Daarnaast heeft Windows XP een aantal beperkingen op het gebied van
bestandsdeling en bestandsoverdracht. Beter is het om hier voor een
serverbesturingssysteem te gebruiken.

Jetze Mellema (MS MVP)

Edward

Re: vista in netwerk, traagheid troef

"Pepijn" <e.n.joy@xs4all.nl> schreef in bericht
> [...]
> processor met 4 GB geheugen in zit.
> Wie heeft een oplossing voor onze grote frustratie.

Don't always blame Vista! Het probleem is waarschijnlijk de XP machine,
probeer eens 2 Vista's en alles zal gesmeerd lopen, weg frustratie.

Jan Besar

Re: vista in netwerk, traagheid troef
Op Thu, 3 Apr 2008 12:55:03 +0200, "Edward" <edward@email.com>
schreef:

> [...]

Hoezo gedwongen?
Er zijn genoeg leveranciers waar je een kaal systeem kunt aanschaffen!
Tis maar wat je wilt.
--

*Time flies like an arrow*
*Fruit flies like a banana*
Pepijn

Re: vista in netwerk, traagheid troef
Je zult het niet geloven, maar ik heb de onze configuratie nog nergens kaal
gezien, helaas.
We zijn in ieder geval weinig enthousiast, want het heeft al erg veel extra
tijd gekost om alles draaiende te krijgen en de winst bleek niet zo groot
als je zou mogen verwachten.

"Jan Besar" <opa@fastmail.fm> wrote in message
> Hoezo gedwongen?
> Er zijn genoeg leveranciers waar je een kaal systeem kunt aanschaffen!
> Tis maar wat je wilt.

Wees even realistisch, als je A-merk hardware hebt met fatsoenlijke support
dan kun je vrijwel nergens terecht voor een OS-loos systeem. Tenzij je een
klonenbak gaat halen bij de computerboer op de hoek...

Jetze Mellema (MS MVP)

Jan Besar

Re: vista in netwerk, traagheid troef
Op Thu, 3 Apr 2008 16:18:31 +0200, "Pepijn" <e.n.joy@xs4all.nl>
schreef:

> [...]
>tijd gekost om alles draaiende te krijgen en de winst bleek niet zo groot

En wat is jullie configuratie dan en waar heb je gekeken?
Ik woon in de Zaanstreek en er zijn hier so wie so drie bedrijven waar
je een systeem naar wens kunt laten samenstellen.
Op mijn 2 laptops na, heb ik nog nooit één systeem kant en klaar
gekocht.

Jan

--
Waarom kopen we hotdog worstjes in een doos van 10 en de broodjes in
een pak van 8?
Jan Besar

Re: vista in netwerk, traagheid troef
Op Thu, 3 Apr 2008 17:37:09 +0200, "Jetze Mellema \(MS MVP\)"
<stoppen@hotmail.com> schreef:

>Wees even realistisch, als je A-merk hardware hebt met fatsoenlijke support
>dan kun je vrijwel nergens terecht voor een OS-loos systeem. Tenzij je een
>klonenbak gaat halen bij de computerboer op de hoek...

Ik ben zo realistisch als maar kan, maar ik A-merk hardware en
uitstekende support.
Trouwens Jelle volgens jou is dus een OS-loos systeem een klonenbak?
Erg generaliserend :-(
Jetze Mellema

> Ik ben zo realistisch als maar kan, maar ik A-merk hardware en
> uitstekende support.
> Trouwens Jelle volgens jou is dus een OS-loos systeem een klonenbak?
> Erg generaliserend :-(

Met Jelle bedoel je mij denk ik.

Kun jij me een voorbeeld noemen van een A-merk systeem wat verkocht wordt
zonder OS? Ik weet dat Dell en HP wel eens wat experimteren met Freedos of
Linux maar deze modellen zijn zeker geen gemeengoed. En wat support betreft,
kan ik ook in het buitenland bellen, komen ze bij mijn computer van 2,5 jaar
oud het moederbord vervangen, kan ik tot in lengte van dagen alle drivers op
1 centrale plek downloaden, etc.? Ik gok van niet en ik gok dat je de
support bedoelt van je lokale computerleverancier.

Jetze Mellema (MS MVP)

Pepijn

Re: vista in netwerk, traagheid troef
Waar hebben we het over:
De twee systemen:

HP Compaq

Intel Core 2 Quad Q6600, 2,40 Ghz

Ram: 4 GB

32-bits besturingssysteem

Vista Home Premium

Waarbij ik nog steeds zo mijn twijfels heb over het functioneren van een
netwerk zonder server.