Geen bureaublad na inlog...

Sven

Geen bureaublad na inlog...
Ik heb een Windows Vista Cliënt computer waarmee wordt ingelogt in een
netwerk op een SBS2003 server. Ik werk met roaming profiles.
De eerste week heeft dit perfect gewerkt, maar gister kreeg ik ineens
continu een "blue screen" na het inloggen en de pc startte automatisch
opnieuw op. In veilige modus opstarten ging wel. Hier kon ik de fout opsporen
en er werd aangegeven dat het te maken had met een niet compatible versie van
mcafee.
Na het verwijderen van McAfee kan ik wel gewoon inloggen, maar er verschijnt
geen bureaublad.

Als ik via taakbeheer "explorer.exe" handmatig start dan komt alles
tevoorschijn. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Sven

Re: Geen bureaublad na inlog...
Sven submitted this idea :
> [...]
>
> Als ik via taakbeheer "explorer.exe" handmatig start dan komt alles
> tevoorschijn. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Probeer dit eens:

Open de Register Editor (regedit.exe) en navigeer naar de volgende
sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon

Klik erop en in het rechtervenster dubbelklik op de waarde 'shell'.
Verander de waarde in 'explorer.exe'(Zonder aanhalingstekens)

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Sven

Re: Geen bureaublad na inlog...
Hartelijk dank voor de snelle reactie én de juiste oplossing. Het blijkt dat
ik last heb van een virus die rond gaat hier in het bedrijf. Vanmorgen heb ik
het zogenaamde "activexdebugger" ergens van een pc afgehaald die continu als
proces 99% van de processor op slokte.

In de registersleutel die je me opgeeft, vind ik achter Shell zowel
explorer.exe als activexdebugger.exe. De laatste heb ik weggehaald en het
werkt weer! Hartelijk dank!

SVen

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> Klik erop en in het rechtervenster dubbelklik op de waarde 'shell'.
> Verander de waarde in 'explorer.exe'(Zonder aanhalingstekens)

Cnut

Re: Geen bureaublad na inlog...
news:mn.13337d84114abe56.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> Klik erop en in het rechtervenster dubbelklik op de waarde 'shell'.
> Verander de waarde in 'explorer.exe'(Zonder aanhalingstekens)

Hoi Mamamegs, deze tip:
Misschien handig om op je site te vermelden dat je bij dit probleem via
taakbeheer "explorer.exe" handmatig moet opstarten om bij "Start" te kunnen
komen en daarna naar > uitvoeren > regedit, voor de onervaren gebruiker kan
dit onduidelijk zijn zoals het er nu staat.
http://www.vistabits.nl/taakbalk_sta...ijnt_niet.html

> Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl
>
> Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Geweldige website, "keep up the good work"
Greetz Cnut

Re: Geen bureaublad na inlog...
Cnut schreef op 2-4-2008 21:35:

> [...]
> kunnen komen en daarna naar > uitvoeren > regedit, voor de onervaren
> gebruiker kan dit onduidelijk zijn zoals het er nu staat.

sneller: Taakbeheer (Crtl-Shift-Esc) , Toepassingen - Nieuwe taak -
regedit.exe (zonder omweg via explorer)

Leen

Re: Geen bureaublad na inlog...
"karelV" <karelV@degroeten.local> wrote in message
news:f1275$47f3e1d5$5353d4bc$32086@cache120.multik abel.net...

> sneller: Taakbeheer (Crtl-Shift-Esc) , Toepassingen - Nieuwe taak -
> regedit.exe (zonder omweg via explorer)

Nog weer iets sneller==> Windows toets + R-toets
regedit.exe
OK

--

Have a nice day!
Leen

Re: Geen bureaublad na inlog...
Leen explained on 2-4-2008 :
> [...]
> news:f1275$47f3e1d5$5353d4bc$32086@cache120.multik abel.net...

> Nog weer iets sneller==> Windows toets + R-toets

Ik ga voor de snelste methode...lol

Mamamegs [MS MVP] schreef op 2-4-2008 22:47:
> Leen explained on 2-4-2008 :

> Ik ga voor de snelste methode...lol

Natuurlijk ;-) Maar hoe moet zoiets (of via taakbeheer) als het nodig is
om 'Uitvoeren als administrator' te selecteren. Kan dat eigenlijk wel?

Re: Geen bureaublad na inlog...
on 2-4-2008, karelV supposed :

>>> OK

> Natuurlijk ;-) Maar hoe moet zoiets (of via taakbeheer) als het nodig
> is om 'Uitvoeren als administrator' te selecteren. Kan dat eigenlijk
> wel?

Nee, dat kan niet, maar in dit geval krijg je een UAC prompt en kun je
de veranderingen gewoon maken. Heb het eens getest in VPC door de
waarde explorer.exe te verwijderen en het resultaat is inderdaad gn
bureaublad en taakblak... (zwart scherm)
Het indrukken van windows+R werkt niet! (Of dat dat nu komt doordat het
een VPC is weet ik ff niet) CTRL-Alt-Del en dan taakbeheer kiezen werkt
wel. Ook is het handiger om explorer.exe eerst op te starten, omdat men
anders nog steeds in een zwart scherm zit en dus ook geen knoppen ziet
om opnieuw op te starten. (krijg je dat weer...) ;-) Ook heb je dan
natuurlijk wl alle mogelijkheden om programma's als Admin op te
starten...
Dus, ik ga de handelswijze weer aanpassen.... lol