IE7 url autocompletion

mijn naam

IE7 url autocompletion
Bij webforms is het mogelijk om beschikbare keuzes te wissen. Bijvoorbeeld:
ik heb ooit een keer een tikfout gemaakt in een straatnaam. Wanneer ik nu
een straatnaam moet invullen, dubbelklik ik op het veld, en IE komt met
eerder ingevulde namen inclusief die tikfout. Loop mbv de pijltjestoetsen
naar te tikfout, druk op DEL en weg is die ene keuzemogelijkheid. Handig.

Nu zou ik zoiets ook verwachten voor de adresbalk in IE7.

Voorbeeld: wanneer ik nu maps.google intik, komen er eerst een heleboel
maps.google.com urls langs en pas na flink scrollen kom ik maps.google.nl
tegen. Ik zou graag die maps.google.com entries wissen zonder de hele lijst
leeg te hoeven maken.

Is zoiets mogelijk en zo ja hoe?

Re: IE7 url autocompletion
mijn naam schreef op 1-4-2008 15:32:
> [...]
> maps.google.nl tegen. Ik zou graag die maps.google.com entries wissen
> zonder de hele lijst leeg te hoeven maken.

http://www.tweakxp.com/article37093.aspx

mijn naam

Re: IE7 url autocompletion
news:28194$47f23d20$5353d4bc$7916@cache120.multika bel.net...

> http://www.tweakxp.com/article37093.aspx

Bedankt voor de poging, echter dit is niet wat ik bedoel.

Wanneer ik met regedit kijk, zie ik 25 URLs. Mijn voorbeeld,
maps.google.com, komt er niet in voor (net als vele andere URLs natuurlijk).

Wel zette dat artikel me op het spoor van de history. Helaas is het wissen
dan echt niet handig:

Tik ctrl-H, toets het pijltje en kies in history zoeken.
Voer de url in die je wil wissen, je krijgt dan een lijst.
Tot zo ver is 't goed.
Maar dan het wissen: ik moet op een lege plek onder de lijst klikken,
toetsenbord pijltje omhoog, delete, ja (deze kan ik voorkomen indien
gewenst). Weer ctrl-H, volgende wissen.

Dat moet eenvoudiger kunnen lijkt me?

Re: IE7 url autocompletion
mijn naam schreef op 1-4-2008 16:52:
> [...]

> wissen dan echt niet handig:
>
> Tik ctrl-H, toets het pijltje en kies in history zoeken.

Maar als je daar kiest voor 'Op website' ? Je ziet dan waarschijnlijk
maps.google.com, daarop kun je klikken zodat hij uitvouwt. Dáár kun je
dan met de pijltjestoetsen doorwandelen en me**** met <Del> deleten. Na
bevestigen met Ja weer Ctrk-H en je komt weer terug in het lijstje.
Valt toch wel mee?

mijn naam

Re: IE7 url autocompletion
news:321ef$47f2507b$5353d4bc$29681@cache110.multik abel.net...

> [...]
> met de pijltjestoetsen doorwandelen en me**** met <Del> deleten. Na
> bevestigen met Ja weer Ctrk-H en je komt weer terug in het lijstje. Valt

Je hebt gelijk: ik kan dan alles van (bijvoorbeeld) maps.google.com in een
keer verwijderen.

Kortom: ik was duidelijk op de verkeerde plaats aan het zoeken. Bedankt voor
de ondersteuning!