ongewilde kopieen

Belinda

ongewilde kopieen
Ik weet niet precies of het volgende probleempje typisch Vista is maar op
mijn oude computer met XP had ik er geen last van.
Het probleem is kort omschreven het volgende:
Ik selecteer met de CTRL knop ingedrukt een aantal foto's.
Dan met CTRL+C wil ik deze kopieren.
Nu gebeurt het vaak (niet altijd) dat er plotseling kopien van deze foto's
worden gemaakt in dezelfde directory, er staat dan Kopie van (naam foto) en
dat geldt dan voor alle geselecteerde foto's.
Op welke manier kan ik voorkomen dat er ongewild kopieen gemaakt worden van
de geselecteerde foto's?
bvd voor hulp
Belinda

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: ongewilde kopieen
"Belinda" <Belinda@ZONDERDIThomaco.demon.nl> wrote in message
> [...]
> worden gemaakt in dezelfde directory, er staat dan Kopie van (naam foto)
> en dat geldt dan voor alle geselecteerde foto's.

Kan zijn dat je per ongeluk ook op de V drukt. De V is van Velpon en staat
voor plakken.

> Op welke manier kan ik voorkomen dat er ongewild kopieen gemaakt worden
> van de geselecteerde foto's?

Niet op de V drukken maar alleen de C aanraken.

Jetze Mellema (MS MVP)

Re: ongewilde kopieen
Belinda expressed precisely :
> [...]
> (naam foto) en dat geldt dan voor alle geselecteerde foto's.
> Op welke manier kan ik voorkomen dat er ongewild kopieen gemaakt

Let erop dat je tijdens het selecteren niet per ongeluk 'sleept' met de
muisaanwijzer, dan worden er namelijk kopieŽn gemaakt. Soms hoeft je de
muisaanwijzer maar een klein beetje te bewegen met de linkermuisknop
ingedrukt en dan gebeurd het al...

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Edward

Re: ongewilde kopieen

"Belinda" <Belinda@ZONDERDIThomaco.demon.nl> schreef in bericht
> [...]
> en dat geldt dan voor alle geselecteerde foto's.
> Op welke manier kan ik voorkomen dat er ongewild kopieen gemaakt worden

beheerst omgaan met de knoppen (minder alcoholgebruik?)
Zonder gekheid:de pc's zijn tegenwoordig zo snel dat een ongewilde kopie al
heel snel is gemaakt. Beter is om het met de rechter muisknop te doen:
kopieren of kopieren naar/plakken