Een image maken van een dual boot XP en Vista

San San is offline

Location: Bennekom a little town in the central part of the Netherlands
San is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Een image maken van een dual boot XP en Vista
Ik ben bezig een nieuwe computer aan te schaffen en in te richten en nu wil ik er XP en Vista beide op zetten en van het geheel een image kunnen maken. Nergens vind ik hoe je dat precies moet doen en met welke programma's. Ik heb XP home, Vista Ultimate, en Norton Save&Restore 2.0

Ik ben benieuwd of iemand me op de goede weg kan helpen.

Een groet,
SAN

Re: Een image maken van een dual boot XP en Vista
San schreef op 30-3-2008 13:50:
> [...]
> programma's. Ik heb XP home, Vista Ultimate, en Norton Save&Restore 2.0
>
> Ik ben benieuwd of iemand me op de goede weg kan helpen.

De 'eenvoudige' manier is: eerst XP installeren, daarna Vista.
Andersom kan ook wel, maar vraagt wat geknutsel, zie
http://www.vistabits.nl/dualboot_vista_xp.htm

Die XP en Vista staan dan ieder in hun eigen partitie. Van beide
partities kun je alleen maar aparte images maken.

Jawade

Re: Een image maken van een dual boot XP en Vista
In article <cd26e$47efa384$5353d4bc$17903@cache110.multikabel .net>, karelV <karelV@degroeten.local>
says...

> [...]
>
> Die XP en Vista staan dan ieder in hun eigen partitie. Van beide
> partities kun je alleen maar aparte images maken.

Hij/zij kan ook een image van de gehele drive maken.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Weer veel vernieuwd!
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.fortunecity.com/

Jawade schreef op 30-3-2008 22:44:
> In article <cd26e$47efa384$5353d4bc$17903@cache110.multikabel .net>, karelV <karelV@degroeten.local>
> says...

> Hij/zij kan ook een image van de gehele drive maken.

OK, je hebt natuurlijk gelijk. Het leek me waarschijnlijk zo onlogisch
dat ik de bocht uit vloog ;-)

QPC

Re: Een image maken van een dual boot XP en Vista
news:58d13$47f0032d$5353d4bc$4946@cache110.multika bel.net...

> OK, je hebt natuurlijk gelijk. Het leek me waarschijnlijk zo onlogisch dat
> ik de bocht uit vloog ;-)

Acronis True Image kan dat heel goed.

San San is offline

Location: Bennekom a little town in the central part of the Netherlands
San is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Image van dual boot XP/Vista
Quote:
Originally Posted by QPC View Post
news:58d13$47f0032d$5353d4bc$4946@cache110.multika bel.net...

> OK, je hebt natuurlijk gelijk. Het leek me waarschijnlijk zo onlogisch dat
> ik de bocht uit vloog ;-)

Acronis True Image kan dat heel goed.

Bedankt karelV en anderen,
Ik denk met de dual boot nu voorlopig wel voldoende hulp te hebben. Uitproberen met nog even wachten tot de computer die ik in de maak heb, eraan komt. Ook bedankt voor de link naar vistabits. Zelf vond ik nog een engelse pagina, maar dat is toch altijd lastiger dan je moers taal. Ik bedoel:

http://apcmag.com/the_definitive_dualbooting_guide_linux_vista_and_x p_stepbystep.htm

Het punt van het maken van een image blijft voor mij nog wat onhelder. Ik begrijp, ik kan een image maken per besturingssysteem. Dan krijg ik twee backup bestanden neem ik aan, één voor Vista en één voor XP. Nu zet ik ze om de beurt terug na bijv. een crash. Werkt dat dan precies als het maken van een dual boot? Eerst beide besturingen één voor één terug en dan nog de bootlader repareren? Kan het niet zonder die reparatie, dus alles in één keer terug met de correcte bootladers en al? Maakt het hiervoor nog uit of de systemen elk een hele fysieke schijf krijgen of elk een partitie op dezelfde fysieke schijf? En kan zo'n image ook met Norton Save&Restore 2.0, dat ik al bezit? Een heel lijste. Ik ben benieuwd. Alvast bedankt voor de moeite.
Groet SAN.
QPC

Re: Een image maken van een dual boot XP en Vista
"San" <San.374ych@no-mx.forums.vistaheads.com> schreef in bericht

> [...]
> Norton Save&Restore 2.0, dat ik al bezit? Een heel lijste. Ik ben
> benieuwd. Alvast bedankt voor de moeite.

Zoals ik al eerder schreef, met Acronis kan je dat doen op de manier zoals
jij dat zou willen, dus OF per partitie, OF per schijf, OF meerdere
partities tegelijk.
Het mooiste is dat je daarna ook nog kan aangeven dat je bijvoorbeeld elke
dag een 'incremental' backup wil maken.
dit betekend dus dat je 1-malig een complete backup van je partitie(s) of
schij(f)(ven) maakt en dat het programma daarna dagelijks ook nog eens een
backup maakt van alle wijzigingen die dag.
Ik gebruik dit programma al geruime tijd zowel onder XP alsook onder Vista
64-bit en ben er zeer tevreden mee.

C@limero

On Mon, 31 Mar 2008 15:41:40 +0200, "QPC" <qpc@xs4all.nl> wrote:

>Zoals ik al eerder schreef, met Acronis kan je dat doen op de manier zoals
>jij dat zou willen, dus OF per partitie, OF per schijf, OF meerdere
>partities tegelijk.

Door middel van een bootCD van Acronis True Image of rechtstreeks
vanuit de besturingssystemen?

> [...]
>backup maakt van alle wijzigingen die dag.
>Ik gebruik dit programma al geruime tijd zowel onder XP alsook onder Vista

Werkt Acronis True Image 10.0 ook onder Vista?
Leen

Re: Een image maken van een dual boot XP en Vista
> Werkt Acronis True Image 10.0 ook onder Vista?

Ja, de Acronis True Image Home 10.0 werkt ook met Vista (32 en 64 bits).

--

Have a nice day!
Leen

QPC

Re: Een image maken van een dual boot XP en Vista
"C@limero" <nospam@nep.invalid> schreef in bericht

> Door middel van een bootCD van Acronis True Image of rechtstreeks
> vanuit de besturingssystemen?

Ik doe dat rechtstreeks vanuit de besturingssystemen

> Werkt Acronis True Image 10.0 ook onder Vista?

Of versie 10 werkt onder Vista, dat weet ik niet, ik heb zelf versie 11