Vista houd kleurschema niet vast

Jan

Vista houd kleurschema niet vast
Wie weet een oplossing voor een redelijk irritant probleempje.
Bij het opstarten van vista start mijn vista altijd op in een niet door mij
gekozen kleurschema, hij gaat altijd naar het standaard schema. Als ik het
dan verander is er niks aan de hand want hij veranderd het normaal, mist ik
niet Nero opstart die zorgt voor hetzelde probleem hij verandert het
kleurenschema ook weer naar het standaard kleurenschema. Is dit een bekend
probleem of herken iemand dit probleem en weet iemand de oplossing, gaarna
help me even op weg.

Huib

Re: Vista houd kleurschema niet vast

"Jan" <ikke@ikke.nl> schreef in bericht
> [...]
> bekend probleem of herken iemand dit probleem en weet iemand de oplossing,

hallo,
Nero is inderdaad een agressief programma en dringt in alles zijn wens op.
Probeer eens in "msconfig" Nero uit te vinken, dan wordt hij niet meer
geladen wat niet betekend dat je hem niet meer kan gebruiken.

Groeten
Huib

Edward

> [...]

> bekend probleem of herken iemand dit probleem en weet iemand de oplossing,

start eens op in de veilige modus en probeer het dan nog eens

Edward

Re: Vista houd kleurschema niet vast

"Edward" <edward@email.com> schreef in bericht

> "Jan" <ikke@ikke.nl> schreef in bericht
>>

> start eens op in de veilige modus en probeer het dan nog eens

om te verwijderen dus.....

Mark Veldhuis

Re: Vista houd kleurschema niet vast
It happens that Jan formulated :
> [...]
> probleem of herken iemand dit probleem en weet iemand de oplossing, gaarna

Een aantal programma's schakelt inderdaad de aero-interface van Vista
uit. Welke versie van Nero heb je? Ik heb hier met 8.2.8.0 in ieder
geval geen last van dit verschijnsel.
Heb je een oudere versie, zou je kunnen upgraden. Of, zoals anderen al
aangaven, je moet voorkomen dat er programma's opstarten die Aero
uitschakelen.
Krijg je, als je de PC opstart, ook de melding te zien dat het
kleurenschema is aangepast?

Mark Veldhuis.

Jan

Re: Vista houd kleurschema niet vast

"Mark Veldhuis" <me@privacy.net> schreef in bericht
> [...]

> uitschakelen.
> Krijg je, als je de PC opstart, ook de melding te zien dat het

Het is dus niet nero die direct het probleem is maar hij is een programma
dat het kleurenschema veranderd.
Maar als ik opstart ben ik dus altijd het kleurenschema kwijt, zonder enige
mededeling, en heb alles wat met nero te maken heeft bij het opstarten er
uit gehaald, maar het mag niet helpen, gebruik trouwens nero 8.0.3.0

After serious thinking Jan wrote :
> [...]
> enige mededeling, en heb alles wat met nero te maken heeft bij het
> opstarten er uit gehaald, maar het mag niet helpen, gebruik trouwens

Kijk eens in *msconfig* (Start > zoekvlak tiep msconfig.exe <enter>)
wat er allemaal opstart. Zet alles op het tab *Opstarten* eens uit en
kijk of Aero dan _wél_ aan blijft staan. Als het dan wel werkt kun je
één voor één de items weer aanvinken en dan steeds even opnieuw
opstarten om te kijken wat de boosdoener is.

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info