Nog steeds last van m'n muis. Hotfix zou wellicht helpen?

mijn naam

Nog steeds last van m'n muis. Hotfix zou wellicht helpen?
De oorspronkelijke draad is inmiddels weg van m'n computer, vandaar de
nieuwe.

Probleem:

Ná het ontwaken van vista, wat op zichzelf goed lijkt te gaan, gaat 't ledje
van m'n USB muis aan en dan vaak binnen een seconde weer uit. De muis werkt
dan niet meer.

Nu kwam ik 't volgende tegen: http://support.microsoft.com/kb/928631

Ik heb maar een aanvraag gedaan, helaas dus net aan het begin van het
weekeinde. Dat zal dus wel wachten worden.

Wellicht dat er iemand nog suggesties heeft, na het lezen van de
omschrijving in die link. Hoewel er niet over een USB-muis gesproken wordt,
klopt de omschrijven voor de volle 100%

Re: Nog steeds last van m'n muis. Hotfix zou wellicht helpen?
mijn naam wrote :
> [...]
> omschrijving in die link. Hoewel er niet over een USB-muis gesproken
> wordt, klopt de omschrijven voor de volle 100%

Je kunt hem ook hier downloaden (ik neem ff aan dat je 32 bit Vista
hebt):
http://thehotfixshare.net/board/inde...ds&showfile=39

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

mijn naam

Re: Nog steeds last van m'n muis. Hotfix zou wellicht helpen?
news:mn.ec967d83b7f38391.72151@wilgeenmail.invalid ...

> Je kunt hem ook hier downloaden (ik neem ff aan dat je 32 bit Vista hebt):
> http://thehotfixshare.net/board/inde...ds&showfile=39

Bedankt, maar het is niet meer nodig. Geheel tegen mijn verwachtingen in
kreeg ik vandaag al een email (maandagmiddag had ik ook heel netjes
gevonden).

Stoute schoenen aangetrokken, update erop gegooid en een flink aantal keer
het systeem in slaapstand laten raken.

Ik heb pas één probleem gehad: in plaats van slaapstand kreeg ik een keer
hybernate. Dat probleem had ik al een lange tijd niet meer gezien en ik heb
gemerkt dat wanneer ik van energieschema wissel, ik er weer een tijdje van
gevrijwaard ben.

Kortom: so far so good.

Ik heb nog niet al m'n USB apparatuur gebruikt dus het zou nog kunnen
gebeuren dat een ander apparaat niet meer goed blijkt te werken en ik
ForceHCResetOnResume moet toevoegen in het register.

Wel raar dat ik blijkbaar een van de weinigen ben (ik hoop: was) met dit
probleem.

mijn naam

USB apparatuur "uit" na ontwaken uit slaapstand. Hotfix is een flinke verbetering maar nog niet 100% was: Nog steeds last van m'n muis. Hotfix zou wellicht helpen?
"mijn naam" <whatever@hotmail.invalid> schreef in bericht

> [...]
> heb gemerkt dat wanneer ik van energieschema wissel, ik er weer een tijdje

Dit is inderdaan gelukkig eenmalig geweest.

> [...]
> ForceHCResetOnResume moet toevoegen in het register.
>

> Wel raar dat ik blijkbaar een van de weinigen ben (ik hoop: was) met dit

Het is zeker zo dat het probleem drastisch gereduceerd is, echter een enkele
keer gebeurt het nog dat de muis "uit" blijft.

Nu zat ik me af te vragen of er niet een mogelijk is om softwarematig een
USB controller te resetten ofzo, in plaats van stekkertje er uit en terug in
een andere poort.

ForceHCResetOnResume is, blijkens de naam, zo'n reset maar wellicht is de
timing niet helemaal goed afgestemd met de rest van de computer. (de
controler waar m'n muis aanhangt heeft al ForceHCResetOnResume in de
registry.)

Bestaat er zoiets?