Wijzigen cd drive (drive letter)

Merlin76

Wijzigen cd drive (drive letter)
Om bepaalde redenen moet mijn d: drive een harddisk zijn (software van klant
draai enkel op d drive). Na installatie van vista (geen upgrade) heb ik de
cd-rom van d: naar z: gewijigd.
Het volgende probleem doet zich voor: Ik heb nu toegang tot de cd-rom via z:
maar d: komt niet beschikbaar. de D drive wordt nog steeds getoond als cd-rom
drive maar verwijst niet meer naar de cdrom, hoe kan ik dit oplossen.
Alvast bedankt voor de respons
Gandalf Gladstone

Re: Wijzigen cd drive (drive letter)

"Merlin76" <Merlin76@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> cd-rom
> drive maar verwijst niet meer naar de cdrom, hoe kan ik dit oplossen.

Probeer het op de volgende wijze.
Druk op de Windows Logo-toets +R
Typ in het geopende venster van Uitvoeren: diskmgmt.msc
Klik op de start-orb en klik met de rechtermuisknop op Computer
selecteer Beheren ->Schijfbeheer in het linkervenster vanSysteem en
onderhoud.

Of via Start-orb->Configuratiescherm ->Systeem en onderhoud -> Systeembeeer.

Uit het getoonde informatie selecteer je Stationletter toevoegen aan
schijven.

Onthod dat je met Windows Vista werkt waardoor je voor wijzigingen aan te
brenge een Beheerdersaccount moet hebben!

> [...]

> cd-rom
> drive maar verwijst niet meer naar de cdrom, hoe kan ik dit oplossen.

PS!
Zorg eerst dat het apparaat welk momenteel op de D-positie zit, naar een
andere vrije letter verplaatst wordt.
Vervolgens verplaatst je de Dvd/cd-rom naar de D-positie.

Letop! de schijfletter C niet wijzigen!

Leen

Re: Wijzigen cd drive (drive letter)
PC al herstart?

--

Have a nice day!
Leen

"Merlin76" <Merlin76@discussions.microsoft.com> wrote in message
> [...]
> cd-rom
> drive maar verwijst niet meer naar de cdrom, hoe kan ik dit oplossen.

Zo ver weet ik alles wel, het probleem is dat, na ik dit uitegevioerd heb D
niet vrij komt. De drive letter van de cd is gewijzigd maar de d-drive letter
blijft staan en verwijst niet meer naar de cd maar is wel van het type cd. D
zou ik moeten kunnen gebruiken voor een andere drive

> [...]
> blijft staan en verwijst niet meer naar de cd maar is wel van het type cd.
> zou ik moeten kunnen gebruiken voor een andere drive

Dit probleem blijft vaak zo als je de pc nog niet echt herstart hebt.
Dus niet de pc "afsluiten" met sluimerstand/standby ofzo, maar echt uit en
aanzetten.
Heb nog nooit gezien dat het probleem dan nog niet opgelost was.

--

> [...]
Leen
For free tools and information to burn an iso file to CD , DVD , HD DVD ,

Merlin76 was thinking very hard :
> [...]
> d-drive letter blijft staan en verwijst niet meer naar de cd maar is
> wel van het type cd. D zou ik moeten kunnen gebruiken voor een

Is er soms een virtuele drive op het systeem? B.v. van Daemon tools of
een dergelijk programma?

Problemen met Windows Vista? www.vistabits.nl

Windows Vista Problems? www.vistabits.info

Merlin76

Re: Wijzigen cd drive (drive letter)

PC is herstart (****down) en er zijn geen deamon tools geinstalleerd. Is ook
de eerste keer dat ik dit tegen kom.

> [...]

Iets klopt er niet. Het CD appraat is gewijzigd naar D staat hier.
Waarom zou de D-drive dan weer beschkbaar moeten zijn?

Merlin76 schreef op 30-3-2008 7:09:
> PC is herstart (****down) en er zijn geen deamon tools geinstalleerd. Is ook
> de eerste keer dat ik dit tegen kom.

In het register kom je de toegewezen driveletters tegen bij
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices]
bijv.
\DosDevices\C:
Daar zal nu ook wel een
\DosDevices\D: bij staan. Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als
je die waarde verwijdert .... geen garantie, maar proberen kan altijd ;-)