netgear sc 101

ronald

netgear sc 101
Kan iemand mij helpen? ik heb een netgear sc101 gekocht. dit is een nas
schijf. Voor zover snap ik hem maar volgens forums is het een san schijf.
Geen idee wat dit is. Is op zich ook niet het probleem als het zou werken.
Ik heb twee systemen met vista 32 bit en een met xp.
Met xp en de bijgeleverde software zie ik de schijf wel maar dan wil ik
geheugen toewijzen aan de xp kast en dan roept hij dat hij 0.0 gig vrije
ruimte heeft. Het is een totaal nieuwe ondersteunde schijf. jumper staat ook
goed.

Met een van de vista 32 bit kasten kan hij de nas of san helemaal niet
vinden. hoe krijg ik dit werkende? kan iemand mij alsjeblieft helpen??

Re: netgear sc 101
ronald schreef op 28-3-2008 8:12:
> [...]
>
> Met een van de vista 32 bit kasten kan hij de nas of san helemaal niet
> vinden. hoe krijg ik dit werkende? kan iemand mij alsjeblieft helpen??

Op http://www.netgear.nl/producten/prod...php?prod=SC101 lees ik:

Gebruik elke willekeurige IDE-harddisk* (ATA-6 of hoger) van elke
willekeurige grootte.
Breidt uw opslagcapaciteit uit door verschillende SC101-apparaten met
elkaar te verbinden.
2 jaar garantie

* IDE-harddisks worden niet bijgeleverd

Je zult er wel een HD bijgekocht hebben, die ook gepartitioneerd en
geformatteerd?

ronald

Re: netgear sc 101
nee ik ben ondertussen verder. onder vista heb ik hem boven wonder aan de
praat maar in xp lukt het nog niet. Het is niet de bedoeling dat je hem in
windows fomateerd en partioneerd. hier heb je software van netgear voor
nodig.
Hier ziet hij wel de harde schijf maar hij kan er niets mee. het is de
bedoeling dat een pc ruimte een gedeelte van de harde schijf krijgt en die
delen kan.
Dit kan je met elk systeem doen naarmate je de ruimte heb. feitelijk deel je
de schijf gewoon op in partities en elke partitie wijs je toe aan een pc.
Dit werkt tussen de twee vista systemen vlekkeloos maar waar het
voornamelijk voor bedoelt is voor mijn vrouw de laptop. (jep de mijne is
altijd alles kwijt)

Met mijn xp laptoppie kan ik dus geen partitie aanmaken en dus ook
toegewezen krijg maar ik zie ook niet welke partities er gedeeld worden door
de twee vista systemen terwijl die het van elkaar wel zien.
Het is voor de hand liggend om te zeggen dat het aan xp cq vista ligt maar
je gebruikt hier apparte software voor van netgear zelf.

Als het eenmaal werkt werkt het perfect. zoals overal gezegd niet super snel
maar voor een huis en tuin keuken gebruiker als ik prima en wie heeft er nu
niet een oude harde schijf liggen. enkel de instalatie is verwarrend (voor
een leek als ik dan)